همشهری‌آنلاین: محمدعلی موحد، مولوی شناس که تصحیح او از مقالات شمس، به تازگی از سوی انتشارات خوارزمی تجدید چاپ شده است، در ده جلسه درباره این کتاب مهم در شهر کتاب سخنرانی برگزار می‌کند.

محمدعلی موحد

به گزارش همشهری آنلاین در این درس‌گفتارها که  باعنوان بازخوانی مقالات شمس ارائه می‌شود، دکتر محمدعلی موحد به بیان دیدگاه‌های خود درباره  مقالات شمس خواهد پرداخت.

مقالات شمس مجموعه‌ای از گفتارهای شمس تبریزی، مرشد مولانا جلال‌الدین بلخی به هنگام اقامت در قونیه است و بسیاری این مقالات را از برجسته‌ترین نمونه‌‌های نثریِ آمیخته به ضرباهنگ و گاه سجع فارسی می‌دانند.

این مقالات همچنین حاوی آگاهی‌هایی نادر در باب زندگی و روحیات و عقاید شمس همراه با اطلاعاتی درباره‌ روابط شورانگیز او با مولوی و از مهم‌ترین اسناد بر جای مانده از زبان محاوره در آن دوره‌ است.

more  مولانا در فن مناظره؛ گفتاری از دکتر محمدعلی موحد

چاپ انتقادی مقالات شمس به تصحیح محمدعلی موحد دو دهه قبل منتشر شده و اخیرا هم تجدید چاب آن از سوی انتشارات خوارزمی به بازار کتاب عرضه شده است.

 دوره‌ «بازخوانی مقالات شمس» زیر نظر این استاد نامدار  حوزه تصحیح متون قرار است  در روزهای دوشنبه ساعت 16 تا 18 در مرکز فرهنگی شهرکتاب برگزار ‌شود.

آقای موحد پیش از این هم  در آبان ماه سال 85 درس‌گفتارهایی را درباره مقالات شمس ومولانا در شهر کتاب برگزار کرده بود.

more  دکتر موحد؛ مولانا و شمس ،جان هر دو در آتش

از دکتر موحد اخیرا کتاب ابتدانامه که حاصل کار مشترک او و زنده‌یاد علیرضا حیدری، مدیر و موسس انتشارات خوارزمی است به بازار کتاب عرضه شده بود.

more  یادی از علیرضا حیدری؛ناشر اثرآفرین

  more موحد و نقد ابتدانامه در شهر کتاب

طول این دوره 10 جلسه است و علاقه‌مندان به حضور در این دوره تا 20 اسفند فرصت دارند در ساعات اداری به مرکز فرهنگی شهرکتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ سوم مراجعه کنند.

کد خبر 128559
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز