سه‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۸
۰ نفر

فریبا خانی: «هفت هنر، هفت هنرمند» عنوان نمایشگاهی است که به مناسبت دهه فجر، بهمن‌ماه آغاز شده و تا 7 اسفند در خانه هنرمندان ادامه دارد.

590

این نمایشگاه بخش جنبی سومین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی است.

در این نمایشگاه، 15 اثر سفال و سرامیک از منیژه آرمین به نمایش در آمده است. رد پای ادبیات کهن در آثار این هنرمند مشاهده می‌شود.

هفت شهر عشق، سیمرغ منطق‌الطیرعطار و... زنان سرامیکی او با نمادهای ایرانی و انار و قالیچه به تصویر کشیده شده‌اند.

در بخش دیگر نمایشگاه آثار خط و نقاشی-خط جلیل رسولی را می‌بینیم. کارهای او ما را به آیه‌های قرآن می‌برد؛ با ظرافت‌ها و پیچ‌وتاب‌های قلم بر روی کاغذ... رنگ‌ها هم هستند. گویی خط ایرانی خود  نقاشی است.

در رشته عکاسی، 20 عکس مستند خبری از علی فریدونی به نمایش درآمده است؛ عکس‌هایی از جنگ و ربودن هواپیمای کویتی و... در آثار او آدم‌ها با توجه به روح و روانشان به تصویر کشیده شده‌اند. او شکارچی حس درونی آدم‌هاست و لحظات مهمی را ثبت کرده است.

سربازانی که برای دوست شهیدشان می‌گریند، چهره مادری در دیدار با فرزند جانبازش که از اسارت بازگشته و چهره دخترکی که سال‌ها بدون پدر انتظار کشیده است، دیدنی است. در این عکس‌ها، ما داستان می‌بینیم. گویی آن آدم‌ها  را می‌شناسیم.

خواب و خستگی بعد از یک عملیات جنگی و ماجرای هواپیماربایی... این صحنه‌ها، صحنه‌های زیبایی در تاریخ عکاسی خبری ایران اند.

پوسترهای محمد خزایی هم هستند با نمادهای اسلامی، ایرانی... و همچنین کاریکاتورهای بهمن عبدی از روزهای اوج انقلاب اسلامی و شخصیت شاه و خانواده‌اش. و نیز کاریکاتورهایی از چهره هنرمندان و نویسندگان مثل جلال آل‌احمد، نیما یوشیج و... این نمایشگاه یک  بخش نگارگری هم دارد که کارهایی از محمدعلی رجبی را به نمایش گذاشته است. در بخش نقاشی هم کارهای مختلفی از غلامعلی طاهری می‌بینیم...

تو می‌توانی با رفتن به نمایشگاه «هفت هنر ، هفت هنرمند» با یک تیر هفت نشان بزنی. شماره خانه هنرمندان 88310457 است.

اما بشنوید از بخش اصلی سومین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی. آثار برتر هنرهای تجسمی هم اینک در موزه هنرهای معاصر،  مؤسسه صبا ، موزه هنرهای معاصر فلسطین و...به نمایش در آمده است.

کد خبر 128265
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز