پنجشنبه ۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۱
۰ نفر

مهدی تهرانی : رسانه ای ترین فیلم امسال به تعبیری نورچشمی ترین تحفه جشنواره های فیلم هم بود. شبکه اجتماعی درام بیوگرافیک دیوید فینچر اگرچه دارای پروپیمان ترین فیلمنامه و منطقی ترین و خوش ذوق ترین کارگردانی هاست ؛ اما شرایط ویژه ای هم دارا بود که دیگر آثار مطرح و لایق متاسفانه از آن بی بهره بودند و شبکه اجتماعی توانست چهارنعل در همه فستیوال ها بتازد .

شبکه اجتماعی / فیلم

ما دیوید فینچر را دوست داریم . همه مان عاشق کارهایش هستیم. مگر می شود فیلم هفت و مورگان فریمن نازنین خودمان را از یاد ببریم؟ باشگاه مشت زنی ؛ اتاق وحشت و بنجامین باتن او را هم دوست داریم و اصلا وقتی در اسکار دو سال پیش  فیلم فینچر نادیده گرفته شد ؛ کلی غصه خوردیم .

اما امسال همان بلایی را که پیش از این بر سر فینچر آورده بودند ؛ تهیه کنندگان شبکه اجتماعی و خود او بر سر دیگران آوردند. برای همین امسال من موقتا با فینچر قهر کرده ام. تا دوره شبکه اجتماعی بگذرد و برود. به شما قول می دهم اگر این فیلم را سال بعد که نه دوماه دیگر ( بعد از اینکه از تب و تاب افتاد ) بخواهید ببینید رغبت نکنید تا سکانس دوم ادامه دهید.

توضیحات در باره شبکه اجتماعی تکرار مکررات است و نقد فیلم نیز در این یادداشت معرفی جایش نیست فقط ذکر این نکته را لازم می دانم که هنوز معلوم نیست  مارک زوکربرگ 27 ساله موسس و مدیر اجرایی  فیس بوک تمام اتفاقات روی داده در شبکه اجتماعی را تمام و کمال تائید کرده یا خیر ؛ چرا که ناسلامتی داستان زندگی او و عاشق شدنش و طرح درست کردن یک نت جمع و جور در شبکه اجتماعی حرف اصلی است. از طرفی در فیلم چند جمله در باره خداوند و نقش تقدیر در زندگی آدمها به میان می آید ؛ در حالیکه خود مارک زوکربرگ یک ملحد فعال هست و در زمینه های خداناباوری هم فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی در مراسم گلدن گلوب آنچه جایزه اصلی بود را تصاحب کرد و بسیاری این نوع برد را بو دار دانستند . در اسکار امسال نیز ممکن است همه راه ها به شبکه اجتماعی ختم شود وقتی بازی استثنایی لئوناردو دی کاپریو از سوی اعضای آکادمی در فیلم سرآغاز نادیده گرفته می شود ؛ و در عوض بازی معمولی جسی آیزنبرگ مستحق نامزدی اسکار تشخیص داده می شود ؛ این احتمال وجود دارد یک میلیونر زاغه نشین دیگر شاهد موفقیت را در آغوش بکشد.

کد خبر 128160

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز