مهدی تهرانی: تریلر ورزشی و بیوگرافیک مشت زن در زمره فیلم های بازیگر محور قرار دارد.

مشت زن / فیلم

چنین آثاری با داشتن یک داستان تاثیر گذار حتی با بودجه ی کم نیز شانس بسیاری برای موفقیت دارند. و عمدتا به موفقیت های هنری و تجاری نیز می رسند .

فیلم شک ساخته پاتریک شانلی ؛محصول 2008 را به یاد بیاورید که در حقیقت بازیگر محورترین فیلم سالهای اخیر سینما به شمار آورده شده است.

در شک هر 4 بازیگر اصلی فیلم یعنی مریل استریپ ، فیلیپ سیمور هافمن ، ویولا دیویس و همین امی آدامز که در مشت زن هم بازی کرده ؛ برای اسکار 2009 کاندیداهای مهم به شمار می آمدند. برای مشت زن نیز حالا  سه بازیگر اصلی فیلم یعنی امی آدامز به همراه ملیسا لئو و کریستین بیل از نامزدهای دریافت اسکار بازیگری امسال هستند .

شک  جان پاتریک شانلی و مشت زن دیوید او راسل اینقدر با هم در مضمون و فرم و محتوی تفاوت دارند که پیشینه هر دوی آنها. اگر شانلی خدای تئاتر برودوی و نویسنده ای قهار و برنده ی جایزه پولیتزر است ؛ همانقدر نیز اوراسل کارگردانی کم مایه است که توانسته با جمع این همه بازیگر خوب و یک فیلمنامه شش دانگ به موفقیت برسد. هم موفقیت اعتباری و هنر با کسب جوایز متعدد و حتی نامزد شدن فیلمش برای 7 جایزه اسکار و هم موفقیت تجاری. هرچقدر مشت زن در آمریکا کم فروخت؛ چیزی حدود 11 میلیون دلار ( در حالی که هزینه ی خود فیلم 22 میلیون دلار بود) اما فروش جهانی اش تا این جای کار حدود 80 میلیون دلار بوده است.

به هر روی مشت زن روایت زندگی یک بوکسور آمریکایی- ایرلندی اهل ماساچوست است که تا سال 1985 توانسته بوده سه بار صاحب دستکش طلایی ناحیه نیوانگلند شود. میکی وارد (با بازی مارک والبرگ) در آستانه مسابقات سری چهارم ، دیگر باید با چالش های فراوانی میارزه کند و در این مسیر برادر ناتنی اش دیکی اوکلند( کریستین بیل) نیز در کنارش قرار دارد. قرار است همه چیز خوب پیش برود اما...

یک اتفاق بامزه دیگر اینکه ؛ دارن آرنوفسکی که با فیلمش قوی سیاه ؛ از شانس های اسکار امسال به حساب می آید؛ تهیه کننده مشت زن نیز هست.

کد خبر 128152

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز