مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: نویسنده آمریکایی یونانی تبار، آریانا هافینگتون، بنیانگذار وب‌سایت و وبلاگ خبری هافینگتون پست با فروش 315 میلیون دلاری آن به شرکت آمریکن آنلاین (AOL) به یکی از دیگر از ثروتمندان اینترنتی بدل شده است.

Arianna Huffington

بر اساس توافق با شرکت AOL، آریانا هافینگتون سردبیر "گروه رسانه‌ای هافینگتون پست" خواهد بود. هافینگتون بر اساس این معامله تنها شش سال پس از مشارکت در بنیانگذاری این وب‌سایت خبری و وبلاگ جمع‌‌‌آوری اخبار به نام خودش، هم بیش از 300 میلیون دلار به دست می‌آورد و هم یک مقام جدید قدرتمند در شرکت AOL پیدا می‌کند.

آریانا هافینگتون، نویسنده، روزنامه‌نگار، سیاستمدار و کارآفرین یونانی تبار تحصیل‌کرده کمبریج - دو سال پس از آنکه در رقابت برای انتخاب به عنوان فرمانداری کالیفرنیا شکست خورد - در سال 2005 به همراه کنت لرر وب‌سایت و وبلاگ خبری هافینگتون پست را تاسیس کرد.

گرچه او در ابتدا به عنوان سیاستمداری دست راستی شناخته می‌شد- او برای 11 سال همسر  غول نفتی میلیاردر و سیاستمدار زمانی جمهوری‌خواه مایکل هافینگتون بود- بعدها به چپ گرایش پیدا کرد و هافینگتون پست را به عنوان وبلاگی سیاسی برای حمایت از دموکرات‌ها تاسیس کرد که اکنون به وب‌سایتی خبری با حدود 25 میلیون بازدیدکننده در ماه بدل شده است.

هافینگتون که اکنون 60 ساله است در آتن به دنیا آمد و در 16 سالگی به انگلیس رفت. در دوران تحصیل در دانشگاه کمبریج، رئیس انجمن مباحثه اتحادیه کمبریج شد و در سال 1972 فوق لیسانسش را در اقتصاد گرفت. اولین کتاب او "زن زنانه"، در سال 1972 منتشر شد و 12 کتاب دیگر در طیفی از موضوعات از خود- یاری و قدرت در اسطوره‌های یونانی گرفته تا طنز سیاسی و زندگینامه نوشته است.

او در ابتدای دهه 1980 به نیویورک رفت و در سال 1986 با مایکل هافینگتون ازدواج کرد و با شوهرش که در سیاست فعال بود، به واشنگتن رفت. آریانا در طی تلاش ناموفق همسرش برای انتخاب در سنا در سال 1994 شهرت پیدا کرد. این زوج در سال 1997 طلاق گرفتند و هافینگتون اکنون با دو دخترش در لوس‌‌‌آنجلس زندگی می‌کند.

اولین فعالیت هافینگتون در اینترنت، راه‌اندازی وب‌سایتی به نام Resignation.com بود، سایتی که مخالف با بیل کلینتون در جریان انتخابات رئیس‌جمهوری آمریکا بود. او سپس سایت Ariannaonline.com را تاسیس کرد که اکنون آدرس آن به سایت Huffington Post منتقل می‌شود.

هافینگتون پس از تغییر ایدئولوژی سیاسی از راست به چپ به عنوان نامزد مستقل در انتخابات فرمانداری ایالت کالیفرنیا شرکت کرد،‌ اما انتخابات را به آرنولد شوارتزنگر باخت و پس از آن بود که همراه لرر در سال 2005 هافینگتون پست را به راه انداخت.

او در سال 2006 در فهرست 100 فرد تاثیرگذار جهان تایم قرار گفت و سال گذشته در فهرست 100 نفری قدرتمندترین زنان فوربس رده بیست و هشتم را به خود اختصاص داد.

هافینگتون همچنین یکی از مجریان برنامه‌ رادیویی سیاسی Left, Right & Cente و نیز مجری شوی رادیویی هفتگی Both Sides Now است.

صفحه مشخصات او در هافینگتون پست می‌گوید او در چندین هیات امنا که راه‌حل‌‌های اجتماعی محلی را برای مشکلات جامعه تشویق می‌کنند، خدمت می‌کند، از جمله در سازمان Place Called Home که برای کمک به کودکان در معرض خطر در جنوب مرکزی لوس‌آنجلس فعالیت می‌کند، و هیات امنای مدرسه دخترانه آرچر.

هافیتگتون اکنون به این نقش‌ها عنوان شغلی جدیدش - رئیس و سردبیر واحدی به نام گروه رسانه‌ای هافینگتون پست- را اضافه خواهد کرد. نقش این واحد از جمله مدیریت عملیات خبری AOL و سایر شرکت‌های رسانه‌ای وابسته به آن مانند TechChurch و   MapQuest است.

منبع: Guardian

کد خبر 127677

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز