همشهری آنلاین: مجموعه فرهنگی سینمایی راگا که به عنوان بزرگترین و مجهزترین پردیس سینمایی جنوب تهران محسوب می شود همزمان با برگزاری جشنواره فیلم فجر به بهره برداری رسید.

پردیس سینمایی

به گزارش مهر، مجتبی عبدالهی شهردار منطقه در مراسم افتتاحیه ای که با حضور مسئولان شهرداری تهران و منطقه برگزار شد در خصوص اهمیت احداث این مجموعه فرهنگی در منطقه گفت: با نگاهی به پیشینه منطقه درمی یابیم که همواره جای سینما در منطقه خالی بوده است و احداث این مجموعه فرهنگی سینمایی در جنوب تهران فرصتی را برای تحول فرهنگی منطقه فراهم کرده است .

وی اظهار داشت: این مجموعه فرهنگی سینمایی به گونه ای طراحی شده است که مغایرتی با ارزش ها مذهبی وبافت زیارتی شهر ندارد بلکه برنامه های آن در راستای هویت بخشی به پیکره فرهنگی شهرطراحی و اجرایی شده است.

شهردار منطقه در خصوص معرفی بخش های مختلف این مجموعه گفت: راگا دارای 3 سالن نمایش با ظرفیت های مختلف است که ظرفیت آن بیش از 800 نفر پیش بینی شده است، در کنار سالن های نمایش گالری هنری برای برپایی نمایشگاه و راسته تجاری فروش اقلام فرهنگی نیز جانمایی و احداث شده است.

"راگا" با زیربنای 8 هزارو 600 متری یکی از بزرگترین مجموعه های سینمایی جنوب تهران محسوب می شود که هزینه احداث و تجهیز آن9 میلیارد و 500 میلیون تومان برآورد شده است که بخش اعظم آن از طریق مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی جذب شده است.

به گفته شهردارمنطقه 20سالن های نمایش مجموعه راگا مطابق آخرین استانداردهای روز دنیا تجهیز شده است.

عبدالهی گفت: این پروژه فرهنگی برای نخستین بار با مشارکت شهرداری و جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی به اجرا درآمده است که این امر در ترغیب سرمایه گذاران و جلب مشارکت آنها برای تحول اقتصادی و فرهنگی منطقه تاثیر گذار است.

وی در ادامه افزود: مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی یکی از راهکارهایی است که می تواند سرانه های مورد نیاز رفاهی و فرهنگی منطقه را برآورده کند وموفقیت آمیز بودن اجرای این پروژه باعث شده پیشنهاداتی را از سوی سرمایه گذاران برای مشارکت در حوزه های مختلف دریافت کنیم .

وی در پایان گفت: در کنار فضاهای فرهنگی مذکور ، تالار پذیرایی ورستوران سرباز نیز در این مجموعه جانمایی شده است که با توجه به مساحت و زیر بنای موجود پارکینگ مناسبی برای مراجعه کنندگان نیز تامین شده است.

 

کد خبر 127496

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز