همشهری آنلاین: آثار نخستین سمپوزیوم بین‌المللی نقاشی "از پرسپولیس تا خلیج فارس" از اوایل اسفند سال جاری در تالار وحدت به نمایش درمی‌آید.

نقاشی

به گزارش ایلنا،در سمپوزیوم نقاشی که از 21 بهمن به طور رسمی آغاز می‌شود، 9 هنرمند خارجی از 5 کشور جهان شامل: "جانا ترتکا" از سوئیس، "ژان موریس" و "فرانسوا رومر" از فرانسه، "اروس استفان" از مجارستان، "فورا دوری کلودیو" از ایتالیا، "پیتر پولاگ"، "استانیسلاو چرنی"، "کریستین زابو" و "ژوراژ دلان" از اسلواکی در کنار 9 هنرمند ایرانی، نقاشی‌های خود را براساس دیده‌هایشان در سفر به استان‌های فارس و هرمزگان، ترسیم می‌کنند و در نمایشگاه‌هایی که در بندر عباس و تهران برپا خواهد شد، به نمایش خواهند گذاشت.

هنرمندان شرکت کننده در این سمپوزیوم، 21 بهمن راهی شیراز می‌شوند و پس از بازدید از پرسپولیس، پاسارگاد و معماری مدرن شیراز، به بندرعباس و سپس قشم سفر می‌کنند تا در طول اقامت خود در این بندر دیده‌های خود را از طبیعت و اقلیم مناطق یاد شده به تصویر بکشند؛ این درحالی است که تمامی این نقاشی‌ها سه شنبه 3 اسفند در بندر عباس و 5 اسفند در تالار وحدت درمعرض دید علاقمندان قرار می‌گیرد.

در عین حال، میزگردی پیرامون همین موضوع به طور تخصصی و با حضور دانشگاهیان و هنرمندان روز پنجم اسفند نیز در تالار وحدت برگزار خواهد شد و این سمپوزیوم هفتم اسفند به کار خود پایان خواهد داد.

هنرمندان خارجی شرکت کننده در این سمپوزیوم بین‌المللی در طول اقامت خود در تهران از موزه آبگینه، جواهرات، موزه هنرهای معاصر و سایر مراکز فرهنگی و هنری نیز بازدید خواهند کرد.

دبیری این سمپوزیوم بین‌المللی نقاشی به عهده احمد وکیلی است.

کد خبر 127105

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز