گروه ادب و هنر: سمفونی ایثار حاصل یک سال تمرین مجید انتظامی با نوازندگان ارکستری حوزه هنری اصفهان روز پنج شنبه 21دی ماه با رهبری مجید انتظامی اجرا می‌شود.

به گزارش ستاد خبری جشنواره تولیدات مراکز حوزه هنری، این آهنگساز علاوه بر اجرای اثر یاد شده، بخش‌هایی از موسیقی فیلم «روز واقعه» را نیز با این ارکستر در نخستین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری اجرا خواهد کرد.

انتظامی برای این اجرا، یک سال با نوازندگان ارکستر حوزه هنری اصفهان تمرین کرده و در این مدت به ترمیم و تجهیز این ارکستر نیز پرداخته است.

به اعتقاد وی این ارکستر در صورتی که مورد حمایت قرار بگیرد در زمره ارکستر سمفونیک‌های حرفه‌ای کشور در خواهد آمد.

سازنده موسیقی فیلم «از کرخه تا راین» می‌گوید: تمرین با این ارکستر باعث شد که از حضور در جشنواره امسال موسیقی فجر انصراف بدهم و اجرای تمامی بخش‌های موسیقی روز واقعه در فضای باز را نیز با همین نوازندگان تمرین کنم.

وی معتقد است که تعداد ارکسترها باید با میزان دانشجویان موسیقی هنرستان‌ها و دانشگاه‌ها در تناسب باشد، چرا که فرهنگ از ضروریات هر استان و شهرستان کشور است و دانشجویان این رشته باید مانند تمامی حرف‌ها، از امنیت شغلی بهره‌مند باشند.

این آهنگساز برای اجرای خود در جشنواره تولیدات مراکز استانی حوزه هنری تعداد نوازندگان ارکستر یاد شده را به 150نفر افزایش داده است و به خاطر فقدان سازهای مسی در ارکستر سمفونیک اصفهان، این دسته از سازها را همراه با نوازندگان آن‌ها از تهران به اصفهان برده است.

انتظامی در این کنسرت 150 نوازنده سازهای بادی، زهی و کوبه‌ای و یک گروه کر بزرگ همراه با یک گروه نمایشی را که از میان تماشاگران با حرکت و آواز به روی سن می‌روند، رهبری خواهد کرد.

وی در پایان گفت: درخواست جدی ما از مسئولین، حمایت از این دست ارکستر‌هاست، تا هر استانی به ارکستری حرفه‌ای مجهز شود.

نخستین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری از 18 تا 22 دی در اصفهان برگزار می‌شود.

کد خبر 12709

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز