شنبه ۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۲
۰ نفر

گروه ادب و هنر- احمد افشار: با گشایش نمایشگاه «هفت هنر، هفت هنرمند» سومین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر 10 بهمن در خانه هنرمندان کلید می‌خورد.

 نمایشگاه هفت هنر، هفت هنرمند در حالی در خانه هنرمندان آغازگر هنرهای تجسمی فجر است که بخش اصلی سومین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر 17بهمن افتتاح خواهد شد. به گزارش روابط عمومی جشنواره، این نمایشگاه یکی از بخش‌های جنبی سومین جشنواره تجسمی فجر است که در تجلیل از 7هنرمند در 7رشته با حضور معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل هنرهای تجسمی و هنرمندان در خانه هنرمندان ایران ساعت 30 : 16 گشایش می‌یابد.

در همین خصوص محمود جوادی‌پور رئیس سومین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری نمایشگاه هفت هنر، هفت هنرمند، آشنایی نسل جوان با هنرمندان برجسته تجسمی و هنرهای سنتی و نیز اشراف بیشتر آنان به شیوه و نوع پرداخت در خلق اثر از سوی هنرمندان برجسته تجسمی است. در بخش کاریکاتور 40 اثر با مضامین سیاسی و اجتماعی، از آثار بهمن عبدی در فاصله سال‌های 1356 تا 1389 در گالری میرمیران به نمایش گذاشته می‌شود.

در بخش خوشنویسی 30 اثر با موضوع اشعار شاعران و آیات قرآن از جلیل رسولی که مروری بر آثار این هنرمند است در گالری ممیز نمایش داده می‌شود. از محمدعلی رجبی، 6 اثر در بخش نگارگری با مضمون شاهنامه و شهید به همراه آثار پژوهشی در زمینه هنر و نگارگری در گالری نامی به نمایش گذاشته می‌شود.

همچنین 20 اثر نقاشی غلامعلی طاهری با الهام از عاشورا در نگارخانه بهار ارائه می‌شود. با توجه به اینکه سومین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر با ایام پایانی ماه صفر همزمان شده است، افتتاحیه اصلی جشنواره 17 بهمن در موزه هنرهای معاصر تهران، مؤسسه صبا، فرهنگسرای نیاوران، مرکز فرهنگی هنری انقلاب اسلامی، موزه فلسطین، جزیره کیش، 23 استان و 7 کشور میزبان جشنواره، برگزار می‌شود.

کد خبر 126943

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز