چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین- هلن صدیق بنای: در دنیا تعدادی معدودی وجود دارند که در دنیای خویش تاثیر می گذارند.افرادی که به عنوان نخبگانی دنیای اینترنت معرفی شده‌اند از آن دسته افراد هستند.

افرادی که دنیای اینترنت را به گونه‌موثر متحول ساختند، افرادی هستند که به رویا‌ها و آرزو‌های شخصی خود  بها داده و آنها را به  واقعیت‌های ملموس تبدیل کردند. این افراد مشهور و نامی قبل از تحقق رویا‌هایشان تنها افراد عادی و بعضا فقیر  یک جامعه بودند.

تفاوت‌های فردی از آنجا آغاز می شوند که  به عنوان یک انسان شروع  به باور‌ رویا‌ها و جان دادن به آرزو‌های خود می کنید. تبدیل رویا‌ و آرزو‌ها به واقعیت ةای ماموس و پیشرو بطوری که جامعه‌ و آینده افراد آن را متحول سازد، کار بزرگی است اینطور نیست؟   کار که افراد زیر به عنوان نخبگان دنیای اینترنت انجام داده‌اند.

وینت سرف و باب کان

وینت سرف و باب کان Vint Cerf and Bob Kahn افرادی بودند که پروتکل TCP/IP را پایه گذاری کردند.
پروتکلی که بین کامپیوترهای یک شبکه امکان ارتباط و انتقال پیام می‌دهد. اینترنت بر پایه این پروتکل ساخته شده است.
وینت سرف در یک سخنرانی به نکته جالب توجه‌ی اشاره می کند که اینترنت آینه‌ای تمام نما از اجتماع افراد است.
و نکته دیگر اینکه ارسال هرزنامه، یکی از آثار جانبی رایگان بودن سرویس ایمیل است.

Vint Cerf and Bob Kahn

 وینت سرف و باب کان

مایکل هارت
مایکل هارت Michael Hart فردی که اولین کتاب الکترونیک جهان را به تحریر در‌ آورد. او بنیان گذار پروژه گوتنبرگ است و خود او اولین کتابخانه دیجیتال دنیا را جمع آوری کرده است. راهکارها و برنامه‌های او امروزه زمینه ساز فرصت هایی ارزشمند همچون رسانه الکترونیک و آموزش مجازی شده است.

مایکل هارت

مایکل هارت

ری تام لینسون
ری تام لینسون Ray Tomlinson به "پدر ایمیل" مشهور است. وجود برنامه بی نظیری چون ایمیل یا پست الکترونیکی در دنیای اینترنت، مدیون برنامه نویسی کهنه کار یعنی ری تام لینسون ‌است.
او اولین نفری بود که در حین پی ریزی سرویس ایمیل علامت معروف @ را برای نشانه گذاری در این سرویس برگزید تا امروزه میلیاردها نفر در سراسر دنیا از آن استفاده می کنند.

با توجه به کاربری وسیع  اینترنت، می‌توان گفت؛ ایمیل یا همان پست الکترونیک یکی از نیازها و ضرورت جامعه و زندگی امروزی بشر است.

ری تام لینسون

ری تام لینسون- پدر ایمیل

 پیر مراد امیدیار خالق سرویس خرید و فروش یا eBay
پیر مراد امیدیار  مایه مباهات ایران زمین است. او یک کارآفرین دو رگه ایرانی- آمریکایی متولد فرانسه است. امیدیار با بینش و شناخت از طبیعت انسان‌ها، سرویس خرید و فروش eBay را راه‌اندازی کرد. امیدیار بر این باور است که ابزار یا شی که برای یک نفر ممکن است، بی ارزش باشد، برای دیگری با ارزش و کاربرد داشته باشد. او با همین استدلال و منطق سبب ایجاد و راه اندازی سایت عظیم خرید و فروش یا eBay در عرصه اینترنت شد. سایتی برای داد و ستد و مزایده کالاها و خدمات در سرتاسر جهان که برای خود غولی شده است.

پیر مراد امیدیار

پیر مراد امیدیار

استیو جابز

استیو جابز یکی از موفق ترین کارآفرین‌های نسل حاضر است. موفقیت او داستانی افسانه ای دارد. او در دوره دانشگاهی پس از شش ماه از دانشگاه اخراج شد. زندگی او به سختی می‌گذشت. به گونه‌ای که در کف اتاق دوستان خود می خوابید و برای گذران زندگی، بطری‌های خالی جمع آوری کرده، می فروخت. با این کار او تنها 5 سنت پول برای غذا بدست می‌آورد.

با این وجود او همه سختی‌ها را تحمل کرد تا اینکه بالاخره توانست شرکت اپل و  شرکت انیمیشن پیکسار را بنیاد گذارد. ابداع و طرح‌های این نابغه دنیای فن‌آوری  یعنی استیو جابز  برای همیشه در تاریخ جهان اینترنت ثبت شده است.

او چهره‌ای محبوب و قابل احترام میلیون ها نفر از مردم دنیا است. همچنین سخنرانی قابل در زمینه رمز و راز موفقیت و شکست‌های  انسانی که بسیار تاثیر گذار است.

چرا که بیشتر ‌انها تجربه‌های قابل لمس زندگی خود اوست.

استیو جابز

استیو جابز

بیل گیتس
ویلیام هنری گیتس سوم مشهور به بیل گیتس رئیس و موسس شرکت مایکروسافت است. او در سیزده سالگی اولین نرم فزار خود را که یک بازی ساده بود، نوشت. گیتس بیشتر وقت خود را با دوست خود پل آلن  که در زمینه سخت افزار کامپیوتر مهارت داشت، به برنامه نویسی کامپیوتری می‌گذراند.

سال ۱۹۷۵ با همکاری پل آلن شرکت کوچکی بنام Microsoft با شعار "در هر خانه یک کامپیوتر" تاسیس کرد. شرکتی که انواع زبانهای برنامه سازی را برای کامپیوترهای مختلف تولید کرده و می‌کند.

بعدها شرکت مایکروسافت با تولید سیستم عامل گرافیکی Windows و محصولات موفق دیگر گامهای بزرگتری بسوی موفقیت برداشت. طبق آخرین آمار بیش از ۹۵ درصد از دارندگان کامپیوترهای شخصی در سراسر جهان از محصولات مختلف مایکروسافت استفاده می‌کنند.

بیل گیتس با بیش از ۵۰ میلیارد دلار، ثروتمندترین مرد دنیا شناخته شده است.

بیل گیتس

بیل گیتس

لاری پیج و سرجی برین
کمتر کسی در دنیای اینترنت وجود دارد که نام این دو عجوبه وب یعنی لاری پیج و سرجی برین بنیان گذاران شرکت گوگل را نشنیده باشد.
این دو با خلق موتور جستجوی گوگل، مسیر رشد و توسعه وب را تغییر دادند. شرکت گوگل در آغاز  با ایده و سرمایه شخصی آنها تاسیس شد و دیری نپایید که با درخشش سریع خود توانست به غولی دست نیافتنی و محبوب تبدیل شود.

می‌توان به جرات گفت که تمامی کاربران اینترنت در دنیا از سرویس آنها استفاده کرده یا می کنند.  این دو نابغه الگوی خوبی برای موفقیت جوانان هستند.

 

Larry Page and Sergey Brin

لاری پیج و سرجی برین

استیوارت باترفیلد و کاترینا فیک
استیوارت باترفیلد و کاترینا فیک یک زوج موفق و نابغه‌ای هستند که  با رشد اینترنت به فکر و طراحی سایتی برای، اشتراک گذاری عکس‌ها در اینترنت شدند. انها با تلاش مستمر توانستند، سرویس به اشتراک گذاری عکس flickr را پایه گذاری کنند.

این سایت در آغاز به صورت یک بازی آنلاین راه‌اندازی شد و در مدت کوتاهی به یکی از پر طرفدارترین سایت‌های اینترنتی تبدیل گشت. این سایت در حال حاضر به  یکی از فعالیت های نا گسستنی افراد  و کاربران اینترنتی تبدیل شده است. با محبوبیت و کسب شهرت جهانی این سایت توسط صاحبان یاهو خریداری شد.

(Stewart Butterfield and Caterina Fake

استیوارت باترفیلد و کاترینا فیک

سر تیم برنرزلی
تیم برنرزلی  اولین کسی بود که نام World Wide Web  (با علامت اختصاری www ) را برای آدرس سرویس کلاینت و سرور پایه گذاری کرد.

او مرورگر ساده‌ای را خلق کرد تا به وسیله آن بتوان مطالب و اطلاعاتی که بیش از یک متن خالی هستند در اینترنت ارائه داد. مانند؛ لینک یا پیوند که اینترنت را به یک منبع اطلاعاتی نا محدود تبدیل کرده است. او در حال حاضر رییس کمیته W3C است که وظیفه  تدوین و پیش برد استاندارد‌های جهانی اینترنت است. 

سر تیم برنرزلی

سر تیم برنرزلی

کد خبر 126920
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز