شنبه ۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۸:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: سالن‌های سینمای میزبان بیست‌ونهمین دوره جشنواره فیلم شامل 35 سالن نمایش با 15232 صندلی در سطح شهر تهران در اختیار جشنواره فیلم فجر قرار گرفته است .

سالن سینما

به گزارش ایسنا، محمدرضا فرجی مدیر امور سینماهای جشنواره، به پراکندگی سالن‌ها در سطح شهر اشاره کرد و گفت: ما از منطقه جنوب تهران درخواست‌های زیادی برای اختصاص دادن یک سالن سینما به جشنواره فیلم فجر داشتیم و امسال توانستیم سینما «بهاران» را که در جنوبی‌ترین منطقه تهران است، به نمایش فیلم‌های جشنواره اختصاص دهیم.

با این کار مجبور به حذف یکی از سالن‌های نمایش در شرق تهران شدیم و تصمیم گرفتیم سینما «ناهید» را حذف کنیم ضمن آن که در منطقه شرق تهران، سینما شکوفه (سالن اصلی) فیلم‌های جشنواره فیلم فجر را به نمایش خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: همچنین در مرکز شهر سینما بهمن 1 و 2 نیز به لیست سالن‌های نمایش جشنواره فیلم فجر اضافه شد.

مدیر امور سینماهای جشنواره به تعطیلی موقتی سینما استقلال تا آغاز جشنواره اشاره کرد و گفت: سینما استقلال برای تعمیرات اساسی تعطیل است، صندلی‌ها و سیستم صوتی و تصویری سالن نیاز به تعمیرات داشت که با همکاری موسسه سینما شهر سیستم صوتی و تصویری تعمیر و صندلی‌های سالن تعویض خواهد شد و با چینشی جدید 16 بهمن ماه همزمان با برگزاری جشنواره فیلم فجر بازگشایی می‌شود.

فرجی درباره بیمه تماشاگران و سالن سینما در ایام جشنواره توضیح داد: در تلاش هستیم امسال بیمه مخاطب و بیمه سالن‌های نمایش را به اجرا درآوریم با دو شرکت بیمه در این زمینه وارد مذاکره شده‌ایم اما هنوز تکلیف این قضیه قطعی نشده است.

وی به قیمت بلیط‌ها و استقبال مخاطب از خرید اینترنتی اشاره کرد و گفت: امسال قیمت بلیط‌های جشنواره فیلم فجر در هیچ یک از بخش‌ها تغییری نداشته و استقبال خوبی از سوی تماشاچیان برای خرید اینترنتی بلیط ها صورت گرفته است.

مدیر امور سینماهای جشنواره در پایان به افزایش سهمیه بلیط انجمن بازیگران اشاره کرد و توضیح داد: با توجه به درخواست انجمن بازیگران مبنی بر افزایش سهمیه بلیط، تعدادی بلیط مربوط به کل سالن‌های نمایش به این انجمن اختصاص می‌یابد تا بازیگران سینما بتوانند علاوه بر حضور در سالن‌های اختصاص یافته به خانه سینما، از دیگر سالن‌های نمایش نیز استفاده کنند.

سالن‌های نمایشی که در اختیار مخاطبان جشنواره فیلم فجر قرار می‌گیرد، عبارتند از: پردیس جوان، موزه سینما، فرهنگ، فلسطین، پردیس ملت، اریکه ایرانیان، استقلال، آزادی، پردیس زندگی، ماندانا، شکوفه، استقلال، بهمن 1 و 2، پردیس تماشا، صحرا، بهاران، پردیس ملت، برج میلاد و ایوان شمس.

از میان این سالن‌ها سینما سپیده در اختیار ارگان‌ها و نهادها، سینما صحرا و ایوان شمس در اختیار خانه سینما، سینما آفریقا در اختیار تهیه‌کنندگان و سینمای مرکز همایش‌های برج میلاد در اختیار هنرمندان و رسانه‌ها خواهد بود.

کد خبر 126887

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز