چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: محمد علی بنی اسدی در سال ۱۳۳۴ در شهر سمنان به دنیا آمد.

محمد علی بنی اسدی

او کارشناس ارشد تصویرسازی ، نقاش، تصویرگر و کاریکاتوریست نام آشنای ایران است.

بنی اسدی تا کنون بیش از ۸۰ عنوان کتاب ویژه کودکان و نوجوانان تصویرگری کرده است که از این میان می توان به کتاب های بادبادک و کلاغه،‌ خدا با دوستان خود صمیمی ست، قصه های شیرین موش و گربه اشاره کرد.

او تصویرگری مجله هایی مانند باران، کیهان بچه‌ها و سروش کودکان و نوجوانان را انجام داده است وعضویت در هیئت علمی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران را در کارنامه فعالیت خود دارد.

این هنرمند در رشته‌های طراحی، گرافیک، مجسمه‌سازی و انیمشین نیز فعالیت کرده است و در نمایشگاه ها و دوسالانه های گوناگونی که در خارج و داخل کشور برگزار شده اند جوایز بی شماری را از آن خود ساخته است.

از جمله این جوایز می توان به دیپلم افتخار نمایشگاه کاریکاتور بوردیرا ایتالیا(۱۳۶۸)، جایزه ویژه هیات داوران نمایشگاه کاریکاتور انگله فرانسه ،(۱۳۶۸)، تندیس هانس کریستین آندرسن از جشنواره روز جهانی کودک (۱۳۸۴)،دیپلم افتخار نخستین نمایشگاه تصویرگران کتاب کودک ایران (۱۳۶۸)، تندیس طلا و دیپلم افتخار سومین نمایشگاه دوسالانه گرافیک ایران (۱۳۷۱)، دیپلم افتخار چهارمین نمایشگاه دوسالانه گرافیک ایران (۱۳۷۳) اشاره کرد.

محمدعلی بنی‌اسدی به پیشنهاد کمیته جوایز شورای کتاب کودک در سال ۱۳۸۹ به عنوان نامزد ایرانی جایزه جهانی انتخاب شد.

علاوه بر این وی داوری مسابقات هنری و عضویت در هیات انتخاب آثار نمایشگاه های بسیاری را بر عهده داشته است.

چهارمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری دانشجویان مراکز آموزش عالی فنی و حرفه ای در رشته های نقاشی و کاریکاتور، مسابقه کاریکاتور آسمان آبی تهران، نهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان در رشته تصویرگری، چهارمین دوسالانه بین المللی کاریکاتور تهران از جمله این مسابقات و برنامه های هنری هستند که بنی اسدی به عنوان داور در آنها حضور داشته است.

این هنرمند مدرک مجسمه سازی را از هنرستان کمال الملک در سال 1353، مدرک انیمیشن را از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال1355، کارشناسی هنرهای تجسمی را از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران در سال 1359و کارشناسی ارشد تصویر سازی را از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران در سال 1380 اخذ کرده است.

کد خبر 126696

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز