همشهری آنلاین: صد‌ها هزار نفر از مردم موگادیشو پایتخت سومالی علیه حضور نیرو‌های اتیوپی در این کشور تظاهرات کردند.

به گزارش بی.بی.سی، شاهدان عینی در این باره اعلام کردند: نیرو‌های اتیوپیایی با شلیک هوایی سعی کردند تظاهر کنندگان را متفرق کنند.

این اقدام از سوی نظامیان اتیوپیایی در حالی انجام می‌گرفت که جوانان سومالیایی ساکن موگادیشو در اعتراض به حضور نظامیان اتیوپیایی به آتش زدن لاستیک در سطح شهر و پرتاب سنگ به نظامیان اشغالگر مشغول بودند.

دامنه اعتراضات زمانی بالا گرفت که دولت موقت سومالی برنامه خلع سلاح در موگادیشو را به زمان نامعلومی در آینده به تعویق انداخت.خبرنگاران مستقر در موگادیشو گزارش می‌دهند که شهر پر از اسلحه است و پس از خروج نیرو‌های اتحادیه المحاکم الاسلامیه و ورود نیرو‌های اشغالگر اتیوپیایی به شهر خشونت‌ها به شکل بی سابقه‌ای افزایش یافته‌اند.

اولین ضرب الاجل اعلام شده از سوی دولت برای خلع سلاح مردم پایتخت، در حالی روز پنج شنبه 4 ژانویه به پایان رسید که تعداد بسیار کمی از مردم سلاح‌های خود را به مقامات دولتی تحویل داده بودند.

از سوی دیگر آمریکا که آشکارا از نیرو‌های اشغالگر اتیوپی در سومالی حمایت می‌کند، با پرداخت 10 میلیون دلار جهت تامین منابع مالی برای اعزام 8هزار نفر از نیرو‌های اتحادیه آفریقا به سومالی موافقت کرده است.این 10 میلیون دلار به عنوان بخشی از 40 میلیون دلاری پرداخت خواهد شد که آمریکا ادعا دارد آن را در جهت ایجاد ثبات در سومالی به کار خواهد برد.

کد خبر 12667

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز