همشهری آنلاین: یک قاضی بریتانیایی حکم کرده است یک مادر اجاره‌ای پس از اینکه نظرش را در مورد توافقش با یک زوج بدون فرزند تغییر داد، می‌تواند نوزاد دخترش را نگه دارد.

infant

بیکر گفت: "به قضاوت من، دلبستگی آشکاری میان مادر و دختر به وجود آمده است. محروم کردن نوزاد از مراقبت مادر باعث وارد آمدن آسیب به هر دوی آنها می‌شود."

این قاضی گفت خطرات وارد شدن به قرارداد مادر اجاره‌‌ای یا جانشین "بسیار زیاد" است.

"به خصوص فرآیند طبیعی حاملگی و زایمان باعث ایجاد دلبستگی میان مادر و نوزاد می‌شود که ممکن است آنقدر قوی باشد که مادر جانشین نتواند خود را قانع کند که کودک را تسلیم کند."

به گفته قاضی این مادر‌، آقا و خانم دبلیو را در سال 2009 روی اینترنت ملاقات کرده بود و به طور غیررسمی توافق کرده بود که با اسپرم آقای دبلیو باردار شود و پس از زایمان نوزاد را به این زوج تحویل دهد.

اما او در طول بارداری نظرش را تغییر داد، و هنگام زایمان تی از تسلیم نوزاد مطابق توافق خودداری کرد. این مادر دو کودک بزرگتر هم دارد.

آقای دبلیو که سرآشپز است و خانم دبلیو در سال 2005 ازدواج کرده بودند. پس از ازدواج تلاش‌های آنها برای بچه‌دار شدن شکست خورد چرا خانم دبلیو دچار سقط‌های خودبه‌خودی می‌شد؛ بنابراین آنها به فکر استفاده از مادر اجاره‌ای یا جانشین افتادند.

این نوزاد در 16 ژوئیه متولد شد، و خانم دبلیو به بیمارستان رفت تا او را تحویل بگیرد، اما به گفته او دوستان و اعضای خانواده مادر به او محلی نگذاشتند. شوهر او یک هفته بعد به اقدام قانونی دست زد، و یک قاضی دیگر یک زن را به عنوان قیم نوزاد منصوب کرد.

بیکر گفت: "در زمان دادرسی در حضور من،‌ تی 5 ماه بود. شواهد ارائه شده بوسیله قیم مبنی بر است که او با مراقبت مادرش در حال رشد است."

کد خبر 126436

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز