مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: سلسله سمینارهای تخصصی معماری داخلی با موضوع بررسی تحول معماری داخلی در ایران از دوران قاجار تا کنون با حضور مهندس بیژن شافعی چهارشنبه 6 بهمن ماه از ساعت 14تا 16 در تالار بتهوون خانه هنرمندان برگزار می شود.

معماری داخلی

به باور کارشناسان از آنجا که معماری داخلی نقش عمده ای در کیفیت فضای ساختمان ایفا می کند، پرداختن به این مقوله در میان مباحث معماری امروز از اهمیت ویژه ای برخودار است و توجه ویژه ای را طلب می کند.

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، درهمین راستا، جامعه مهندسان معماری داخلی ایران این نشست را در ادامه سلسله سمینارهای تخصصی خود برگزار می کند و اعلام کرده است که شرکت در آن برای عموم علاقمندان آزاد است.

در این مقوله ، معمولا به نحوه چیدمان و تقسیم بندی فضا، جنسیت و رنگ پوشش سطوح ( کف، سقف و دیوارها ) ، نور پردازی، مبلـمان و مجموعه عوامل موثر دیگر تعیین کننده زیبایی و کار آمدی فضاهای داخلی پرداخته می شود.

امروزه تاثیر معماری داخلی بر آرامش ( مجموعه هنجارهای عصبی ) ، راندمان ( در فضاهای اداری ) ، اثر بخشی ( در فضاهای تجاری انکار ناپذیر است.

طراحی داخلی عبارت است از بهبود کارکرد فیزیکی و روانی فضاهای داخلی ساختمان‎ها، جهت تسهیل انجام فعالیتهای روزمره زندگی در آنها.

به این ‎ترتیب، فضا اصلی‎ترین عنصر طراحی داخلی به شمار می‎رود و حتی می‎توان از طراحی داخلی به فضاسازی داخلی نیز تعبیر کرد. طراحی داخلی در حقیقت با عنصر فضا آغاز می‎شود و در نهایت بایستی به ارتقای کیفیت فضا بیا‎نجامد.

از این‎رو، کیفیت فضایی طرح یکی از معیارهای بسیار مهم در ارز‎یابی پروژه‎های طراحی داخلی محسوب می‎شود و تمامی نکات مورد اشاره لازم است مد نظر کارشناسان و برگزار کنندگان چنین نشست ها و مباحثی قرار بگیرد.

کد خبر 126202

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز