همشهری آنلاین: رییس جمهوری چین در آستانه سفر به آمریکا نظام مالی 'دلار محور' را 'محصول گذشته' دانست و بر تلاش برای تبدیل یوآن به واحد پول بین المللی تاکید کرد

yuan- dallor

به گزارش ایرنا، شبکه خبری فاکس نیوز به نقل از هو جین تائو افزود: 'سیاست های پولی واشنگتن تاثیر بسیاری بر نقدینگی جهانی و خروج سرمایه داشته است و بنابراین نقدینگی دلار باید در حدی مناسب و باثبات کنترل شود.'

رییس جمهوری چین، سیاست بانک مرکزی آمریکا برای خرید انبوه اوراق قرضه به منظور پایین نگاه داشتن نرخ بهره را نیز مورد انتقاد ضمنی قرار داد. چین این سیاست را عامل افزایش تورم در قدرت های نوظهور اقتصادی می داند.

هوجین تائو ادعای آمریکا را مبنی بر اینکه چین با افزایش ارزش واحد پول خود می تواند روی نرخ تورم این کشور کنترل بیشتری داشته باشد، رد کرد.

وی همچنین بر این موضع چین تاکید کرد که بحران اقتصادی جاری نتیجه 'نبود مقررات در نوآوری های مالی' و 'عدم توجه موسسه های مالی بین المللی به تغییر نقش کشورهای درحال توسعه در اقتصاد جهانی' بوده است.

رییس جمهوری چین همچنین افزود، برخی تفاوت ها و مسایل حساس میان چین و آمریکا وجود دارد، هر چند وی با لحن مسالمت آمیزی سخن گفت و به موضوعات بحث برانگیزی مانند فروش سلاح های آمریکایی به تایوان اشاره ای نکرد.

کد خبر 126022
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز