دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۸۹ - ۰۸:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین - محسن احمدی: نمایشگاه طراحی وچیدمان مجیدعباسی فراهانی با عنوان «گناه» از اول تا 11 بهمن ماه درگالری سین به نمایش گذاشته می شود.

نمایشگاه

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین،دراین نمایشگاه 12 طراحی که شامل 6 طراحی برروی بوم و 6 طرحی با نور و چند کار حجم است، در معرض دید قرار می گیرد.


مجید عباسی فراهانی متولد 1358 تهران است. او طراحی را از 14 سالگی و نقاشی را ازسال 1380 شروع کرده است و تجربه های متعددی را درطراحی و نقاشی پشت سر گذاشته است و تاکنون پنج نمایشگاه انفرادی درایران و ایتالیا برگزارکرده و در نمایشگاه گروهی متعددی نیز شرکت کرده است.

 

آخرین نمایشگاه گروهی که وی درآن حضور داشته، نمایشگاه نقاشی «جوانان پیشرو» در گالری پردیس سینما ملت بود.


یکی ازموضوعاتی که مجید عباسی فراهانی درنقاشی هایش محورکارهایش قرار داده موتورسیکلت است. او موتورسیکلت را با تکنیک های مختلفی تجربه کرده است وتمام نقاشی های او درادامه هم شکل گرفته اند.

موتورسیکلت ها با این که نماد سرعت و جوانی هستند، اما درنقاشی های او درحالت سکون کشیده شده اند و تمام عناصر حرکت دراین نقاشی ها حذف شده اند.


ازدید «پرویز کلانتری» هنرمند نقاش ، مجید عباسی دراین نقاشی ها ایده جالبی را اجرا کرده است که مخاطب را به حیرت وا می دارد.
درطراحی های جدید مجید عباسی فراهانی که برروی بوم اجرا شده اند؛ موتورسیکلت حذف شده و موتورسوارها بر روی بوم هایی که با رنگ سفید رنگ گذاری شده اند، به تصویر کشیده شده اند. موتور سوارهایی که گویی ازوقایع پیدا و پنهان شهری پرهیاهو خبر می دهند.


درطراحی های با نور وی که از سوی این نقاش «جعبه نور» نام گرفته اند و تاکنون شاهد چنین تجربه ای در طراحی نبوده ایم و تکامل هنرمند از نقاشی به طراحی و طرحی با نور در فضای خالی را مشاهده می کنیم. پیکره هایی از موتورسوران و میمون ها که درهیبت موجوادتی قدرتمند با خطوط روشن نور درفضای خالی ظاهر شده اند.


وی می گوید:با توجه به رشد تکنولوژی باید درطراحی و نقاشی نیزبه زبان وبیان جدیدتری رسید ودلیلی وجود ندارد تا ازنوآوری های تکنولوژی درنقاشی و طراحی استفاده نکنیم.

به همین دلیل درطراحی های جدیدم ازنوراستفاده کردم وبا این طراحی ها قصد دارم هنرم را امروزی و کاربردی ترکنم تا سهمی درآشتی مردم با هنرداشته باشم.


این نمایشگاه از1 تا 11 بهمن ماه درگالری سین واقع درشهرک غرب، خیابان هرمزان، خیابان پیروزان جنوبی، خیابان دوازدهم پلاک دایراست.

 

 

کد خبر 125966

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز