گروه سلامت: کودکی آن‌قدر دوره حساسی است که وقایع آن می‌تواند تا آخر عمر آدم را تحت تأثیر قرار دهد. مثلاً رفتاری که والدین با بچه‌های معصوم می‌کنند، می‌تواند باعث افسرده شدن آنها در بزرگسالی شود.

این را تحقیقات دانشمندان کالج دادگاه‌های جنایی نیویورک نشان می‌دهد. این بدرفتاری ممکن است شامل آزارهای جسمی-  جنسی و نیز غفلت و بی‌توجهی مفرط به آنها باشد.

خبرگزاری رویترز گزارش کرده این پژوهشگران  ۶۸۰  کودک را که قبل از  ۱۱ سالگی بدرفتاری و غفلت دیده‌بودند، با ۵۲۰  کودک که چنین تجربه‌هایی نداشتند، انتخاب کردند. هر دو گروه از لحاظ سن، نژاد، جنس و موقعیت اجتماعی وضعیت مشابهی داشتند.

هر دو گروه تا حدود سن ۲۹ سالگی تحت نظر قرار گرفتند و شرایط روانی آنها ارزیابی و با همدیگر مقایسه شد.

محققان دریافتند آزار جسمی و جنسی، بی‌توجهی و غفلت یا هر دوی آنها احتمال ابتلا به افسردگی شدید را در بزرگسالی تا ۷۵  درصد افزایش می‌دهد.

کودکانی که آزار جسمی دیده‌اند،  ۵۹ درصد بیش از سایر کودکان احتمال دارد تا پایان عمر دچار افسردگی شدید شوند. بررسی‌های آنان همچنین نشان داد شروع افسردگی در بسیاری از این افراد از کودکی آغاز ‌شده‌است.

این نتایج تاکید می‌کند که باید به طور جدی از آزارهای کودکان جلوگیری کرد و هم این‌که برای بررسی عوارض روانی مانند افسردگی در آنها از سنین پایین دقت داشت.

کد خبر 12589

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز