چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: "پارک چان-ووک" کارگردان اهل کره جنوبی که یکی از فیلم‌های وی در سال 2003 بسیار جنجال برانگیز شد اعلام کرده تازه‌ترین فیلمش را با کمک دوربین تلفن هوشمند آیفون 4 تصویربرداری کرده است

آیفون 4

به گزارش خبرگزاری مهر، فیلم Paranmanjang به معنی "زندگی پر فراز و نشیب" فیلمی در ژانر فانتزی - وحشت بوده و مدت آن نیم ساعت است که برای ساخت این فیلم 133 هزار دلار سرمایه صرف شده است.

پارک می‌گوید ابعاد کوچک و وزن کم آیفون، در کنار این که همه می‌توانند از این گوشی استفاده کنند، این گوشی تلفن همراه را به ابزاری مناسب تبدیل کرده است. به گفته برادر پارک که در ساخت این فیلم با وی همکاری کرده است، به دلیل امکان استفاده از تعداد زیادی از گوشی‌های آیفون، زاویه‌های تصویربرداری متنوع و متعددی در اختیار آنها بوده و فضای پردازش گرافیکی وسیعی برای تصحیح صحنه‌ها داشتند.

پارک چان-ووک یکی از مشهورترین و شناخته شده‌ترین کارگردانان کره جنوبی است و قرار است فیلم آیفونی او در 27 ژانویه بر روی پرده‌های سینما به نمایش درآید. او اولین کارگردانی نیست که با استفاده از آیفون 4 به فیلمسازی پرداخته است.

شرکت KT که پخش محصولات آیفون را در کره جنوبی به عهده دارد، در اکتبر سال گذشته جشنواره فیلم کوتاهی را راه اندازی کرد که در آن 12 فیلم کوتاه که با استفاده از آیفون 4 تصویربرداری شده بودند در این جشنواره به نمایش درآمدند.

به نظر می‌رسد تمایل به تجربه تصویر برداری فایل‌های ویدیویی به جای تصویربرداری‌های خانوادگی، طی ماه‌های اخیر افزایش پیدا کرده است. گوشی نوکیا N8 نیز از جمله ابزارهای مورد توجه کاربران برای تصویربرداری‌های تجربی بوده است.

کد خبر 125630
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز