یکشنبه ۱۲ دی ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۹
۰ نفر

گروه ادب و هنر: ارکستر ملی پس از سکوتی 2‌ساله، حالا با 3 بار تمرین در هفته، سازهایش را کوک می‌کند تا این بار بردیا کیارس به جای فرهاد فخرالدینی هدایت این ارکستر 12ساله را برعهده گیرد.

national orchester

اما پیش از آنکه صدای نویی از سازهای این ارکستر به گوش همگان برسد، خبر انتصاب مدیر اجرایی ارکستر ملی آمده است. آنطور که علی ترابی، سرپرست دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به فارس اعلام کرده، محسن رجب‌پور به‌عنوان مدیر اجرایی ارکستر ملی زیر مجموعه شورای فنی ارکستر انتخاب شده‌ تا برنامه‌ریزی‌های مناسب را انجام دهد.

به گفته ترابی، ارکستر ملی نیاز به یک حرفه‌ای در این زمینه داشت تا بتواند برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهد و بر این اساس محسن رجب‌پور به‌عنوان مدیر امور اجرایی ارکستر انتخاب شد. البته ترابی این نکته را هم خاطرنشان کرد: ایشان تمامی کارهایش را زیرنظر شورای فنی انجام خواهد داد.

هوشنگ ظریف، حسین علیزاده، ارسلان کامکار، فردین خلعتبری و علی ترابی به‌عنوان اعضای شورای فنی ارکستر ملی این روزها مشغول تعیین سیاست‌ها برای این ارکستر هستند. ترابی در این باره هم گفت:با توجه به اساسنامه ارکستر تمامی اقدامات مربوط، از سوی شورای فنی تعیین می‌شود و به سرانجام می‌رسد. بر این اساس نیز کارهایی که قرار است محسن رجب‌پور انجام دهد از سوی شورا تعیین می‌شود و ایشان تنها وظیفه رسیدگی به همان کارها را دارد.

البته نام محسن رجب‌پور بیش از هرچیز یادآور کنسرت‌های گروه آریان است اما اگر کمی به عقب برگردیم به روزی می‌رسیم که در بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در بخش جنبی این جشنواره، حرفه‌ای‌ترین گروه‌های موسیقی پاپ باعث رونق جشنواره‌ای کم فروغ شدند و مدیریت این کار برعهده محسن رجب‌پور بود.

کمی که جلوتر بیاییم، رجب‌پور را کنار کریس دی برگ در نیاوران پیدا می‌کنیم و کمی جلوتر یعنی همین پارسال ارکستر مجلسی ایرانیان را به یاد می‌آوریم که 19 تا 21 آذر ماه به روی صحنه رفت. این کنسرت با ارکستر ملی 3 نقطه اشتراک داشت؛ فردین خلعتبری به‌عنوان ‌آهنگساز، بردیا کیارس به‌عنوان رهبر ارکستر و البته محسن رجب‌پور مدیرعامل مؤسسه‌ای که این کنسرت را برگزار کرد؛ 3 عضوی که امروز در ارکستر ملی فعالیت دارند.

حالا رجب‌پور به‌عنوان مدیر اجرایی ارکستر ملی عنوانی را به‌دست آورده که تا پیش از این در اختیار انجمن موسیقی بود. گرچه پیش از این اعلام شده بود که این ارکستر به بنیاد رودکی واگذار می‌شود اما همزمان از سوی اصغر امیرنیا، مدیرعامل وقت بنیاد رودکی اعلام شد که ارکسترموسیقی ملی به بنیاد محول نشده و همچنان زیرمجموعه دفتر موسیقی است و همچنان کم و کیف اجرای برنامه ارکستر موسیقی ملی رسما برعهده انجمن و دفتر موسیقی است.

از هفته پیش، ارکستر ملی تمرینات خود را با 3تمرین در هفته آغاز کرده است. فردین خلعتبری، سخنگوی شورای فنی ارکستر ملی به فارس گفته که با گذشت یک هفته از تمرینات، این ارکستر در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد و نوازنده‌ها ارتباط مناسبی با رهبر جدید ارکستر برقرار کرده‌اند.

کد خبر 124722

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز