همشهری آنلاین: یک متخصص تغذیه اظهار کرد: مواد نشاسته‌ای مانند نان و غلات حاوی مواد مغذی و ویتامین‌هایی هستند که در صورت عدم مصرف آنها در رژیم‌های سخت غذایی ، ریزش مو ایجاد می‌شود.

ریزش مو

دکتر احمدرضا درستی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت وگو با ایسنا، با بیان این که مواد نشاسته‌ای اصلی‌ترین گروه غذایی هستند که کلیه افراد بایستی حتما در رژیم غذایی روزانه از آن استفاده کنند، گفت: مواد نشاسته‌ای مانند نان، برنج، ماکارونی، جو، سیب‌زمینی، مقدار کمی پروتئین دارند ولی غنی از نشاسته و مواد انرژی‌زا، فیبر و برخی از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند.

وی افزود: برخی افراد با نخوردن موادی مانند برنج دچار ریزش مو می‌شوند که این ریزش مو به خاطر کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی است که در نان و غلات وجود دارد.

دکتر درستی با تاکید براین که کلیه افراد بایستی به طور روزانه مقداری مواد نشاسته‌ای مصرف کنند، گفت: حداقل مقدار مورد نیاز مصرف روزانه این مواد 5 تا 11 سهم (واحد) است که بسته به نیاز افراد این مقدار متفاوت است.

این متخصص تغذیه افزود: در افرادی که نمی‌خواهند وزنشان تغییر کند و فعالیت چندانی هم ندارند، مصرف 5 سهم از این مواد کفایت می‌کند که باید صبح دو قسمت نان، ظهر 5 تا 6 قاشق غذاخوری برنج و شب نیز 2 برش نان (برش کوچک به اندازه یک کف دست) مصرف کنند.

دکتر درستی در مورد مقدار مصرف مواد غذایی دیگر گفت: افراد باید روزانه 3 تا 5 واحد سبزی‌جات (هر واحد به اندازه یک بشقاب کوچک)، 2 تا 4 واحد از میوه‌ها و 3 تکه گوشت و 3 واحد لبنیات مصرف کنند.

کد خبر 124376
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز