مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۸ دی ۱۳۸۹ - ۰۵:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: انسان‌ها از این پس می‌توانند به صورت مستقیم در تولید انرژی پاک خورشیدی نقش داشته باشند زیرا یک شرکت تولید کننده پوشاک در حال تولید شلوارهایی است که بر روی آنها صفحات خورشیدی با قابلیت تامین انرژی ابزارهایی مانند آیفون نصب شده است

شلوار با انرژی خورشیدی

به نظر می‌رسد روند ورود صفحه‌های خورشیدی به زندگی روزمره انسان هر روز در حال افزایش است. تا به حال از این صفحات انرژی زا و سبز بر روی قایق‌ها، هواپیماها، ایستگاه فضایی و بسیاری از تجهیزات ساده و پیچیده با هدف استفاده از انرژی پاک و سبز استفاده شده است اما به زودی می‌توان نام انسان‌ها را نیز به لیست تجهیزاتی که به صفحات خورشیدی مجهز هستند، افزود.

شرکت تولید پوشاک Silver Lining در حال تولید شلوارهایی است که بر روی آنها صفحات خورشیدی تعبیه شده است. با پرداخت حداقل 920 دلار می‌توانید یکی از این شلوارها را که بر روی جیب‌های کناری آن صفحات خورشیدی نصب شده خریداری کنید.

به گزارش خبرگزاری مهر، هر یک از این جیب‌ها می‌توانند به صورت مستقل نیز عمل کرده و به تنهایی انرژی تجهیزات الکترونیک کوچک را تامین کنند، تنها باید 20 دلار بیشتر از قیمت اصلی شلوار پرداخت کنید. این شلوار تنها یکی از انواع سری جدید پوشاکی است که توسط این شرکت تولید کننده پوشاک در دست تولید است.

شاید انرژی تولید شده توسط این دو جیب به اندازه ای نباشد که بتواند انرژی مورد نیاز یک ورزشگاه را تامین کند اما قدرت شارژ کردن سیستم‌های پخش موسیقی و یا تلفن‌های همراه هوشمند مانند آیفون را دارد.

می‌توان این صفحات خورشیدی 15 در 20 اینچی را با استفاده از کابل USB به یکی از این تجهیزات الکترونیکی متصل کرد و جریانی 5 ولتی را از طریق نور خورشید به دستگاه‌ها انتقال داد. تنها حواستان را جمع کنید قبل از شستن شلوار باید صفحات خورشیدی را از آن جدا کنید.

کد خبر 124348
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز