همشهری آنلاین: مقامات آمریکایی استانداردهای جدید سخت‌تری را برای تخت‌های نوزاد اعلام کرده‌اند، از جمله ممنوعیت مدل‌هایی که نرده‌های کناری آنها پایین می‌آیند،‌و مسئول مرگ چند کودک دانسته شده است.

crib

به گزارش خبرگزاری فرانسه این مقررات جدید که بوسیله کمیسیون ایمنی فراورده‌‌های مصرفی (CSPC) آمریکا اعلام شده است فروختن تخت‌های نوزادی را که نرده‌های کناری آنها پایین می‌آیند و تخت‌هایی که در آزمون‌های سخت در مورد دوام نرده‌های محافظ و تشک رد می‌‌شوند، غیرقانونی است.

این مقررات جدید عملا فروش تخت‌ نوزاد دست دوم را نیز غیرقانونی می‌کند،‌ چرا اغلب این تخت‌ها فاقد استانداردهای سخت‌تر ایمنی هستند که اکنون اعلام شده است.

توماس مور، رئیس این کمیسون در بیانیه‌ای این قانون جدید را "گام مهمی به سوی انجام اقدامات بسیار مورد نیاز ایمنی برای کودکان کمسن در محیط خواب" اعلام کرد.

او گفت: "منافع اقدام نجات جان نوزادان بیگناه خواهد بود."

مقامات می‌گویند این قانون جدید در طول شش ماه آینده به اجرا در خواهد آمد، هر چند که هتل‌ها و مراکز مراقبت از کودکان دو سال وقت خواهند داشت تا از تخت‌های نوزاد فعلی‌شان را کنار بگذارند و آنها را با تخت‌های جدید جایگزین کنند.

کمیسیون ایمنی فرآورده‌های مصرفی می‌گوید از سال 2007 به بعد بیش از 11 میلیون تخت نوزاد را از بازار خارج کرده است.

به گفته این کمیسیون در طول سه سال گذشته، چندین مورد مرگ کودکان که مربوط به تخت آنها بوده است رخ داده است؛ تقریبا همه این مرگ‌ها هنگامی رخ داده است که سر یا گردن کودک به علت اشکال در پایین آمدن نرده‌های کناری تخت درون آنها گیر کرده است.

گروه‌های مصرف‌کندگان از این مقررات جدید، که به گفته آنها سخت‌ترین استانداردهای تخت نوزاد در جهان است، استقبال کرده‌اند.

کد خبر 124110

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز