همشهری آنلاین: مایکروسافت درباره خطایی در مرورگر اینترنت اکسپلورر هشدار داده است که می‌تواند به هکرها امکان دهد کنترل کامپیوترهای محافظت‌نشده را به دست گیرند.

internet explorer

به گزارش دیلی میل این خطا به هکرها امکان می‌دهد در صورت واداشتن کاربران برای دیدن وب‌سایت‌های فریبنده، بدافزاری را وارد هر سیستمی کنند.

هر کسی که از مرورگر اینترنت اکسپلورر از نسخه 6 تا 9 استفاده می‌کنند، بالقوه در معرض این خطر قرار دارد، فعلا مایکروسافت یک برنامه موقتی تصحیح‌کننده برای این خطا منتشر کرده است.

 این حفره امنیتی هم اکنون منتشر شده است. مایکروسافت می‌گوید شاهدی در دست نیست که مجرمان تا به حال از این حفره امنیتی استفاده کرده باشند، اما در حال "بررسی این موضوع و کار بر روی حل دائمی این مشکل است."

این خطای امنیتی نحوه اداره حافظه کامپیوتر بوسیله مرورگر هنگامی که در حال پردازش CSS - دستورات طراحی که تعیین‌کننده ظاهر صفحه وب هستند- است، را هدف قرار می‌دهد.

هکرها می توانند کدهای خودشان را به درون جریان دستورات وارد کنند و به این طریق کنترل کامپیوتر را به دست گیرند.

گرچه مایکروسافت چگونگی محافظت از مدیریت حافظه را بهبود بخشیده است. اما این حفاظت هنگامی که برخی از بخش های قدیمی‌تر ویندوز فراخوانده می‌شوند، عمل نمی‌کنند.

این حفره در ابتدای این ماه در سایت seclists.org افشا شده بود.

ریک فرگوسن،‌تحلیل‌گر امنیت کامپیوتر می‌گوید این خطای تازه کشف‌شده یادآور مورد مشابهی در دو سال قبل است که باعث شد بسیاری از دولت‌ها در مورد استفاده از اینترنت اکسپلورر هشدار دهند و به مرورگرهای جایگزین روی آورند.

کد خبر 123962

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز