چهارشنبه ۱ دی ۱۳۸۹ - ۰۷:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: کارشناسان آمریکایی در جدیدترین گزارشات خود تاکید کردند که قند ساخارین تهدیدی برای سلامتی نیست و ضرر ندارد.

ساخارین

به گزارش ایسنا، ‌این کارشناسان خاطرنشان کردند: در حالی که مدت زیادی اعتقاد بر این است که این قند مصنوعی برای سلامتی انسان خطرناک است و سبب بروز سرطان می‌شود اما مطالعات اخیر این اعتقاد را رد می‌کند.

این قند حتی در فهرست مواد خطرناک وارد شده بود اما اکنون متخصصان آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا تلاش کرده‌اند تا نام آن را از این فهرست خارج کنند. ساخارین تقریبا دو دهه پیش به این فهرست افزوده شده بود.

به گزارش شبکه خبری یونایتدپرس، ساخارین در واقع برای شیرین کردن خوردنی‌های بدون مزه به طور مصنوعی استفاده می‌شود و برای مواقعی است که استفاده از قند معمولی (گلوکز) مجاز نباشد. بنابراین در نوشیدنی‌های رژیمی کاربرد زیادی دارد.

این کارشناسان با انجام آزمایشات فراگیر و گسترده روی جمعیت‌های مختلف انسانی ثابت کرده‌اند که هیچ رابطه‌ای بین مصرف ساخارین و خطر بروز سرطان وجود ندارد.

طبق اعلام شورای کنترل کالری آمریکا، بیش از 30 مطالعه مختلف روی انسانها تایید می‌کند که مقدار توصیه شده و استاندارد ساخارین برای انسان بی خطر است.

کد خبر 123789
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز