دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۸۹ - ۲۰:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: آخرین ارقام رسمی نشان می‌دهد که میزان تلفات بیماری وبا از 2500 نفر گذشته است و به این ترتیب امیدها در مورد اینکه این بیماری مرگبار در حال فروکش‌ کردن باشد، کاهش می‌یابد.

Haiti

به گزارش خبرگزاری فرانسه وزارت بهداشت هائیتی از هنگام شروع شیوع وبا در این کشور فقیر منطقه کارائیب در آمریکای مرکزی در میانه ماه اکتبر مرگ 2535 نفر را به علت این بیماری ثبت کرده است. حدود 57000 نفر از 114497 مبتلا به این بیماری نیز کارشان به بستری شدن در بیمارستان کشیده است.

هفته گذشته با مرگ تنها 30 نفر در دو روز متوالی امیدها در مورد فروکش کردن بیماری افزایش یافته بود

اما پس با افزایش تعداد مرگ در روز 14 دسامبر، آخرین روزی که تلفات در آن ثبت شده است، به 54 نفر امیدها رنگ باختند.

در اوج شیوع بیماری در ماه نوامبر تلفات روزانه بیماری به 60،‌ 70 و حتی 80 نفر و بیشتر رسیده بود.

شیوع وبا که برای اولین بار پس از بیش از یک قرن در هائیتی روی داده است، باعث شد ماه گذشته مردم نومید با این اتهام که صلح‌بانان سازمان ملل بیماری را با خود به کشور آورده‌اند،‌ شورشی مرگبار بر ضد آنها برپا کنند.

سپاه نپالی‌ها در نیروهای سازمان ملل به این اتهام خشمگینانه پاسخ دادند و گفتند شاهدی در اثبات اینکه وبا از سپتیک تانک‌های مقر آنها در دره رودخانه آرتیبونیت،‌ که بیشتر مرگ و میرهای ناشی از وبا در آن رخ داده است، منشا گرفته باشد، وجود ندارد

 سازمان ملل گفته است که هیئتی بین‌المللی را مامور تحقیق درباره منشا این همه‌گیری خواهد کرد.

گروهی از پژوهشگران آمریکایی و هائیتیایی هفته گذشته ثابت کردند که شیوع وبا در هائیتی احتمالا از منبع انسانی خارج از این منطقه منشا گرفته است.

کد خبر 123655

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز