دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۸۹ - ۰۸:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: در اینترنت اخبار مربوط به خرید و فروش کالاها و اجناس نامعمول، فراوان شنیده شده ولی معامله شیر انسان برای تغذیه نوزاد امر بدیعی به نظر می‌رسد

نوزاد

به تازگی برخی مادران شیردهی که بدن آنها شیر زیادی تولید می‌کند، اضافه آن را در اینترنت در معرض فروش قرار می‌دهند.

بر این اساس مادرانی که به دلایل مختلفی همچون بیماری، ضعف بنیه، استرس یا دیگر عوامل، شیر کمی برای تغذیه نوزاد خود در اختیار دارند می‌توانند این شیرهای مازاد را خریداری نمایند!

این در حالی است که اداره مواد غذایی و دارویی آمریکا موسوم به FDA که یکی از نهادهای وابسته به وزارت بهداشت این کشور به شمار می‌رود، با صدور بیانیه‌ای این شیوه نوظهور تغذیه شیرخواران را خطرناک خوانده و نسبت به احتمال بالای آلودگی شیرهای معامله شده در اینترنت، به مادران هشدار داده است.

به گزارش ایتنا، در این بیانیه تاکید شده زنی که شیر از وی خریداری شده باید از لحاظ خطر ابتلا به بیماری‌های عفونی مورد آزمایش قرار گیرد.

بر اساس این گزارش فسادپذیری سریع شیر و نیز بی‌اطلاعی از نحوه نگهداری چنین شیرهایی، از دیگر عواملی است که نگرانی کارشناسان سلامت را به دنبال داشته است. علاوه بر این احتمال اینکه تمام یا بخشی از شیر معامله‌شده در اینترنت از احشام شیرده تهیه شده باشد منتفی نیست.

FDA به مادران نیازمند پیشنهاد داده از بانک شیر استفاده کنند ولی با توجه به قیمت بالای شیرهایی که در این مراکز ارائه می‌شود، این پیشنهاد با استقبال مواجه نشده است.

کد خبر 123586
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز