همشهری آنلاین: رئیس شورای شهر مشهد با اشاره به مشکلات آلودگی هوا در این شهر از افزایش 20 درصدی مرگ و میر در مشهد بر اثر بیماری‌های تنفسی طی چند روز اخیر خبر داد.

آلودگی هوا

 به گزارش ایسنا، منطقه خراسان، مهندس عباس شیرمحمدی در سمینار "شهر سبز و محیط زیست شهری" در تالار فردوسی مجتمع دکتر علی شریعتی جهاد دانشگاهی مشهد، با اشاره به اینکه آلودگی هوا یکی از مهمترین چالش‌های کلان‌شهری مثل مشهد است، افزود: آلودگی صوتی و به‌دنبال آن افزایش پرخاشگری و ناآرامی مردم و همچنین آلودگی نوری و بصری، از دیگر معضلات زیست محیطی مراکز بزرگ شهری است.

 وی مدعی شد: در همین چند روز اخیر مرگ‌ومیر مردم مشهد بر اثر بیماری‌های تنفسی 20 درصد افزایش داشته است.

 رئیس شورای شهر مشهد با اشاره به باغات آستان قدس به عنوان تنفس‌گاه‌های مهم شهر مشهد، ادامه داد: باید این باغات را به هر قیمتی شده برای شهر مشهد حفظ کنیم و نگذاریم این نقاط قوت برای رسیدن به سود اقتصادی به تدریج به مجتمع‌های تجاری و... تبدیل شوند.

 وی ادامه داد: وقتی مشهد را به عنوان قطعه‌ای از بهشت و پایتخت معنوی ایران به مردم معرفی می‌کنیم انتظار این است که ویژگی‌های این شهر نیز تداعی‌گر این عناوین باشد نه اینکه شهری داشته باشیم آکنده از دود و غبار و کنده‌کاری و آلودگی‌های مختلف.

 وی با اشاره به جمعیت 2.5 میلیون نفری شهر مشهد، گفت: این رقم تا سال 90 به 3 میلیون نفر خواهد رسید که این میزان افزایش جمعیت، افزایش تمام مشکلات اجتماعات شهری را نیز به دنبال خواهد داشت.

 شیرمحمدی تاکید کرد: نگاه زیست محیطی در ارائه طرح‌های تفصیلی و جامع می‌تواند به بهبود مسائل محیط زیست شهری کمک بسیار زیادی بکند.

 وی با بیان اینکه بهترین راه برخورد با آلایندگان محیط زیست، گرفتن عوارض است، خاطرنشان کرد: هرکس عوارض بیشتری از خود بر جا بگذارد، باید هزینه آن را بپردازد.

کد خبر 122792
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز