مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین:رصدخانه "سولار داینامیک" ناسا از ماری غول پیکر در حال لغزیدن بر روی بخش جنوب شرق ستاره عظیم خورشید عکسی جالب توجه به ثبت رساند

حلقه‌ مغناطیسی از گازهای جرمگین بر روی سطح خورشید

آنچه در این تصویر به یک مار بزرگ نسبت داده شده است در واقع حلقه‌ای مغناطیسی از گازهای جرمگین است که بر روی سطح خورشید، معلق قرار گرفته است.

این رشته مار مانند که برای اولین بار طی هفته گذشته توسط فضاپیمای استریو-B ناسا در بخش شرقی خورشید مورد توجه قرار گرفت، نشانه‌هایی از بی ثباتی در سطح خورشید را نمایان کرده و امکان بروز فورانی شدید را آشکار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، فوران شدید شعله‌های خورشیدی و امواج مغناطیسی در ماه آگوست دو موج باردار الکتریکی را به سوی زمین فرستاد که این امواج منجر به شکل گیری صحنه‌های شگفت انگیزی از شفق‌ها در شب‌های آسمان شمالی زمین شدند، آیا این مار غول پیکر که طول آن در حدود 700 هزار کیلومتر تخمین زده شده است، فاصله‌ای در حدود دو برابر فاصله ماه تا زمین، نیز تاثیری مشابه بر روی آسمان زمین خواهد داشت؟

متخصصان در پاسخ به این سئوال اعلام کرده‌اند این فوران در حال حاضر رخ داده است و به نظر نمی‌آید هیچ تاثیری بر روی زمین از خود به جا بگذارد.

کد خبر 122556
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز