همشهری آنلاین: متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که در ماه‌های سرد پائیز و زمستان، افزودن خشکبار شامل میوه‌های خشک، مغز‌ها و دانه‌های روغنی موجود در بازار به رژیم غذایی روزانه، انتخابی مناسب و موثر برای افزایش طاقت بدن و تقویت سیستم‌ ایمنی بدن است.

خشکبار

به گزارش سرویس «بهداشت و درمان» ایسنا، برای افرادی که قصد دارند، واقعا سیستم‌ ایمنی بدن خود را تقویت کنند، بهترین خشکبار برای افزایش ایمنی بدن گردو و پس از آن بادام و پسته است.

گردو حاوی بیشترین میزان آنتی‌اکسیدان‌ها است و برای کاهش احتمال بروز مشکلات بهداشت روانی مثل اضطراب و افسردگی بسیار مفید است.

بادام هم منبع غنی از ویتامین E و حاوی بیوتین است که به سلامت موها و پوست کمک می‌کند. دانه‌های روغنی هم مزایای مشابه مغز خشکبار دارند و اغلب به عنوان تقویت کننده سیستم‌ ایمنی بدن عمل می‌کنند و برای کمک به تقویت توان بدن در برابر عفونت‌ها موثر هستند.

به گزارش شبکه خبری تورنتو نیوز، تخمه کدو نیز حاوی مقادیر بالای آهن است که برای مبتلایان به کم‌خونی، کاهش مشکلات پروستات و مقابله با سنگ کلیه مفید است. هسته گریپ فروت نیز در کاهش عفونت‌های تب خالی نقش دارد. دانه‌های گیاه کتان هم مشکلات پوستی را بهبود می‌دهند، علائم یائسگی را بهبود می‌بخشند و کلسترول خون را پایین می‌آورند.

کد خبر 122525
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز