تیم ملی بعد از حضور در جام ملت‌های آسیا با میزبان جام جهانی 2018 یک مسابقه دوستانه برگزار می‌کند.

فوتبال

سرپرست کمیته بین‌الملل فدراسیون فوتبال از برگزاری مسابقه دوستانه ایران و روسیه در 20 بهمن خبر می‌دهد. عباس ترابیان در این باره می‌گوید: «به‌دلیل اینکه نمی‌خواهیم تاریخ‌های فیفا را از دست بدهیم، پس از آنکه متوجه شدیم تیم ملی روسیه در بهمن ماه اردویی را در دوبی برپا می‌کند با فدراسیون این کشور مذاکره کردیم. پس از انجام مذاکرات با مسئولان تیم روسیه‌ مقرر شد 2 تیم 20 بهمن در دوبی به مصاف هم بروند.»

ماه گذشته قرار بود تیم ملی در ورزشگاه آزادی مسابقه‌ای دوستانه با نیجریه داشته باشد ولی فدراسیون نیجریه قبل از این مسابقه اعلام کرد که این تیم به تهران سفر نخواهد کرد؛ موضوعی که خشم بازیکنان تیم ملی و افشین قطبی را برانگیخت‌ زیرا سرمربی تیم ملی روی این مسابقه قبل از جام ملت‌های آسیا حساب کرده بود.

اکنون افشین قطبی فارغ از مسابقه دوستانه تیم ملی مقابل روسیه ( که وضعیت کادرفنی تیم ملی بعد از جام ملت‌ها مشخص نیست ) تنها به برنامه‌های تیم ملی قبل از جام ملت‌ها فکر می‌کند. سرمربی تیم ملی درباره برنامه‌ریزی برای تیم ملی در مدت زمان باقیمانده تا آغاز جام ملت‌های آسیا می‌گوید: «ما اردوی‌مان را از 3 دی در امارات آغاز می‌کنیم و 7 دی یک مسابقه دوستانه با قطر داریم.

یک روز بعد با تیم دوم قطر پشت درهای بسته با بازیکنانی که کمتر از 60 دقیقه بازی کرده‌اند و همچنین بازیکنانی که در دیدار مقابل قطر نبوده‌اند دیدار تدارکاتی خواهیم داشت.» افشین قطبی ادعا می‌کند که فدراسیون درصدد است یک مسابقه دیگر با حریفی قدرتمند برای تیم ملی تدارک ببیند. سرمربی تیم ملی حتی از برگزاری چنین مسابقه‌ای در 12 دی خبر می‌دهد و می‌گوید: «نام این حریف از سوی کمیته روابط بین‌الملل هفته آینده اعلام خواهد شد. البته 13 دی هم می‌خواهیم پشت درهای بسته یک بازی دیگر را انجام دهیم. هدف ما این است که همه بازیکنانی که به اردوی امارات برده می‌شوند در شرایط بازی باشند، چرا که ما تک‌تک بازیکنان را با هدف انتخاب کرده‌ایم.»

سرمربی تیم ملی نام 50 بازیکن را به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده است و در نهایت 27 بازیکن در جام ملت‌ها حضور خواهند داشت. افشین قطبی ادامه می‌دهد: «می‌خواهیم تیمی را به جام ملت‌ها‌ ببریم که بازیکنان آن سرباز، کارگر و تاکتیک پذیر باشند و بتوانند نتایج خوبی بگیرند.»

گروه سخت تیم ملی در جام ملت‌ها

ناکامی تیم امید در بازی‌های آسیایی گوانجو سبب شده که حالا همه نگاه‌ها به تیم ملی در جام ملت‌ها باشد. افشین قطبی درباره گروه تیم ملی در جام ملت‌ها می‌گوید: «گروه ما گروه مشکلی است ولی ما همه بازی‌ها و نتایج حریفان‌مان را زیرنظر گرفته‌ایم. فیلم‌های بازی‌های حریفان را می‌بینیم. قرار بود به جام خلیج‌فارس بروم اما به‌دلیل اینکه بازی‌ها در یمن برگزار می‌شد و شرایط حضور کادر فنی در یمن فراهم نشد، تصمیم گرفتیم از روی فیلم، بازی‌های حریفان را زیرنظر بگیریم.

به همین دلیل برای حریفان ویدئو فایل ساخته‌ایم.» سرمربی تیم ملی ادامه می‌دهد: «اطلاعات زیادی از امارات و عراق به دست آورد‌ه‌ایم. به هر حال ما نباید حریفان‌مان را دست کم بگیریم.»

افشین قطبی بر این باور است که شروع خوب تیم ملی در جام ملت‌ها می‌تواند تیمش را به موفقیت نزدیک‌تر کند. سرمربی تیم ملی می‌گوید: «اگر خوب شروع کنیم و با روانشناسی مناسب تیم را تحت‌تأثیر قرار دهیم و با استفاده از نتایج پیروزی، بازی به بازی روحیه مثبت بگیریم، می‌توانیم موفق باشیم. البته همه تیم‌ها با امید می‌آیند و به‌نظر من هر 16 تیم با امید قهرمانی به قطر خواهند آمد.

عراق را به خاطر بیاورید که در سال 2007 ‌ هیچ کس انتظار نداشت ‌قهرمان شود اما این تیم با کارگری و سربازی و فداکاری و همچنین چاشنی شانس، قهرمان جام ملت‌های آسیا شد.» او اما به آمادگی تیمش قبل از جام ملت‌ها مطمئن نیست؛ تیمی که انتقادهای بسیاری را متحمل شده است. قطبی می‌گوید: «من دوست دارم تیم ملی قبل از جام ملت‌ها به‌خوبی آماده باشد و بازیکنان در شرایط بازی باشند. امیدوارم که نتیجه لازم را به‌دست بیاوریم.»

کد خبر 122294

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز