همشهری آنلاین: اریک کانتونا با اعلام فراخوان رسمی، از فرانسوی‌ها خواست با بیرون کشیدن موجودی حساب‌های خود از بانک‌ها، علیه دولت فرانسه انقلاب کنند.

cantona

به گزارش ایسنا به نقل از سایت اینترنتی روزنامه‌ فیگارو، اریک کانتونا، بازیکن سابق تیم ملی فرانسه و تیم منچستریونایتد انگلیس، از فرانسوی‌ها خواسته است در اقدامی هماهنگ با بیرون کشیدن پول‌هایشان از حساب‌های بانکی خود در تاریخ هفت دسامبر (16آذر)، انقلابی صلح‌آمیز را علیه دولت این کشور انجام دهند.

وی در ویدئویی که برای این فراخوان در سایت فیس بوک منتشر کرده گفت: اگر 20 میلیون فرانسوی پولشان را از حساب‌هایشان بیرون بکشند، دولت فرانسه سقوط خواهد کرد و انقلاب ما از طریق بانک‌ها به وقوع می‌پیوندد.

در حال حاضر 18 هزار نفر در سایت فیس بوک به این فراخوان پاسخ مثبت داده‌اند و نگرانی‌هایی از این بابت در دولت فرانسه به وجود آمده است.

اریک کانتونا با این تئوری، نابودی نظام فرانسه را در کمتر از دو دقیقه پیش‌بینی کرده است.

وی گفته است که با این کار انقلاب فرانسوی‌ها بدون نیاز به هیچ گونه سلاح و خونریزی انجام خواهد شد.

همچنین این ایده کانتونا که به انقلاب کانتونا مشهور شده، در بلژیک نیز با استقبال مواجه شده است.

جرالدین فوییان، کارگردان بلژیکی نیز این ایده کانتونا را در بلژیک و در همان تاریخ تعیین شده توسط وی به کار گرفته است.

وی سایتی را با عنوان bankrun2010.com در اینترنت برای انجام این امر راه‌اندازی کرده و پیش‌بینی کرده است که حداقل 15 هزار بلژیکی به پیروی از این درخواست حساب‌هایشان را خالی خواهند کرد.

اما این کار در کشور کوچک بلژیک نگرانی‌هایی را ایجاد کرده و واکنش‌هایی را در پی داشته است، چرا که نتایج انجام این اقدام در کشور کوچک بلژیک به مراتب زیان‌بارتر از فرانسه است.

میشل ورمارک، مدیر فدراسیون مالی بلژیک هشدار داد: این کار نظام مالی شکننده بلژیک را متزلزل می‌کند. این کار باعث به وجود آمدن بحران مالی در بانک‌ها و موسسات مالی می‌شود و در نتیجه آن دولت مجبور است برای نجات بانک‌ها اقدامات اساسی انجام دهد که این موضوع هزینه‌های سنگینی را به دولت بلژیک تحمیل می‌کند.

کد خبر 121863
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز