همشهری آنلاین: هیئت وزیران با توجه به ویژگی ها و بافت جغرافیایی منطقه، شرایط، امکانات و تقاضاهای مردمی با تشکیل یک شهرستان، یک بخش، دو دهستان، تغییر نام یک دهستان و الحاق چند روستا موافقت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیات وزیران بنا به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد ماده (13) قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری، با تشکیل شهرستان پیشوا به مرکزیت شهر پیشوا متشکل از بخش‌های بخش مرکزی شامل دهستان‌های عسگریه و پیشوا و بخش جلیل آباد شامل دهستان‌های جلیل آباد و طارند در استان تهران موافقت کرد.

همچنین بخش جلیل آباد متشکل از دهستان‌های جلیل آباد و طارند بالا در تابعیت شهرستان ورامین ایجاد می‌شود.

بر اساس این مصوبه، دهستان طارند بالا به مرکزیت روستای طارند بالا مشتمل بر روستاها، مزارع و مکان‌های طارند بالا، شعیب آباد نو، طارند پایین، شعیب آباد کهنه، قوینک، قلعه بالا، زواره بید، شوش آباد، صالح آباد، اهیه، چاله مورت، شوران، علی آباد خالصه، قشلاق گنجی، گاوداری پاک صفت، جامه کاران و یام در تابعیت بخش پیشوا ایجاد می‌شود.

همچنین دهستان پیشوا به مرکزیت روستای قلعه سین مشتمل بر روستاها، مزارع و مکان‌های قلعه سین، دربالا، فتح آباد، قشلاق معین آباد، معین آباد، باغ کوه و میان کوهان در تابعیت بخش پیشوا ایجاد می‌شود.

بر این اساس، نام دهستان بهنام سوخته جنوبی به جلیل آباد تغییر می‌یابد.

همچنین روستاها، مزارع و مکان‌های باغ کوه و میان کوهان از دهستان بهنام سوخته جنوبی بخش پیشوا منتزع و به دهستان عسگریه همان بخش الحاق می‌شود.

بر اساس این مصوبه، با تصویب محدوده مندرج در بند‌های ب و ج (دهستان پیشوا) و (دهستان طارند) این تصمیم نامه چنانچه روستا، مزرعه و مکان دیگری به جز فهرست اسامی مندرج در نقشه پیوست و یا در محدوده آن ملاحظه شود یا در آینده بوجود آید در حوزه و تابعیت دهستان مربوط خواهد بود.

این مصوبه از سوی محمدرضا رحیمی؛ معاون اول رییس‌جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

 

کد خبر 121700
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز