سه‌شنبه ۲ آذر ۱۳۸۹ - ۰۹:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک متخصص تغذیه گفت: هر چه میزان چربی محصولات لبنی کمتر باشد، کلسیم آن بهتر جذب می‌شود.

لبنیات

 زهرا عبداللهی در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: سلامت، رشد و استحکام استخوان‌های بدن نیازمند عنصر معدنی مهمی به نام کلسیم است که در بدن ساخته نمی‌شود و باید از برنامه غذایی روزانه تأمین شود.

وی گفت: کلسیم برای استحکام دندان و استخوان ضروری است. کلسیم برای عملکرد طبیعی عضلات، تشکیل لخته خون و فعالیت طبیعی سیستم عصبی هم لازم است.

این متخصص تغذیه افزود: بدون کلسیم سیستم عصبی قادر به انتقال پیام‌های عصبی نیست. مطالعات اخیر نشان داده است که کلسیم در کاهش وزن، پیشگیری از سرطان کولون، کاهش عوارض یائسگی، تنظیم فشارخون و پیشگیری از بیماری‌های قلبی نیز نقش مهمی دارد.

عبداللهی گفت: شیر و موادلبنی مثل ماست و پنیر بهترین منابع غذایی کلسیم هستند و تمام انواع لبنیات کم چرب و پرچرب آن به یک اندازه کلسیم دارند. هر چه میزان چربی این محصولات لبنی کمتر باشد، کلسیم آن بهتر جذب می‌شود.

وی اضافه کرد: فقط کلسیم شیر نیست که به استحکام استخوان کمک می‌کند بلکه مواد جامد موجود در شیر که رنگ سفید شیر را موجب می‌شود نیز نقش مهمی در سلامت استخوان دارد.

این متخصص تغذیه گفت: کشک در غذاهای ایرانی جایگاه ویژه‌ای دارد. این ماده غذایی غنی از کلسیم است و مصرف غذاهایی که در تهیه آنها کشک به کار می‌رود به عنوان یک منبع خوب کلسیم در رژیم غذایی ایرانی حائز اهمیت است.

کد خبر 121444
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز