سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین- رشید عسگری: سال 2010 در بازار تبلت، بدون هیچ شکی سال آی‌پد بود. اپل بدون هیچ رقیبی تمام سال برترین محصول این بازار را عرضه کرد ولی در زیر ما لیستی از 20 رقیب جدی آی‌پد داریم که به زودی برای بدست آوردن بخشی از بازار تبلت وارد کار می‌شوند!

apple ipad competitors

       1- Galaxy Tab سامسونگ

samsung galaxy tab

این کامپیوتر تبلت برپایه سیستم تلفن همراه Galaxy S سامسونگ طراحی شده و به سیستم عامل اندروید نسخه 2.2 و یک مانیتور 7 اینچ مجهز است. تجهزات ارتباطی کامل، اپراتورهای متعدد موبایل که از آن پشتیبانی می‌کنند و مزیت‌های سیستم عامل اندروید نسبت به iOS این تبلت را به جدی ترین رقیب آی‌پد تبدیل کرده‌است.[سامسونگ جدیدترین رقیب آی‌پد را معرفی کرد]

2- Cisco Cius

cisco cius

شاید خیلی از مشتریانی که از تبلت برای کارهای شخصی استفاده می‌کنند علاقه زیادی به این تبلت ساخت شرکت سیسکو نشان ندهند. ولی ظاهراً این تبلت 7 اینچی اندروید با بسیاری از ابزار کاربردی سیسکو تبلت محبوب سازمان‌ها و مشتریان حرفه‌ای است.

3- بلک‌بری playbook

blackberry playbook

مجهز به سیستم عامل QNX بلک‌بری، مانیتور 7 اینچ و قدرت پردازش CPU‌ دو هسته‌ای یک گیگاهرتزی و حافظه RAM یک گیگابایتی این تبلت قرار است به زودی بخشی از بازار تبلت را از آن خود کند. این تبلت تا سال 2011 به بازار عرضه می‌شود.[Playbook معرفی شد]

4- Toshiba Libretto

toshiba libretto

توشیبا در طراحی این تبلت نوآوری به خرج داده‌است. تبلت Libretto دو مانیتور 7 اینچ چند لمسی دارد که از یکی از آن‌ها می‌شود به عنوان یک کیبورد استفاده کرد. سیستم عامل آن ویندوز 7 است و شباهت زیادی به یک نت‌بوک دارد تا تبلت. ولی ایده طراحی جالبش شانس خوبی برای رقابت با آی‌پد است.

5- ASUS Eee Pad

asus eee pad

ASUS که یکی از پنج شرکت برتر تولید کامپیوترهای شخصی است بارها اعلام کرده در سه ماهه اول سال 2011 کامپیوتر تبلت خود را با اندازه 9 تا 12 اینچ با سیستم عامل ویندوز 7، ویندوز Embedded Compact و اندروید گوگل به بازار عرضه خواهد کرد.

6- Lenovo U1 Hybrid

lenovo u1 hybrid

Ideapad U1 Hybrid یکی از محصولات جالب نمایشگاه CES2010 بود. این کامپیوتر در حقیقت یک نت‌بوک قابل تبدیل به تبلت است که می‌توان مانیتور آن را از کیبورد جدا کرد و از آن به عنوان تبلت استفاده کرد. این تبلت وقتی برروی کیبورد و قاب اصلی نصب است با سیستم عامل ویندوز 7 کار می‌کند ولی وقتی آن را جدا می‌کنید به تبلت 11.6 اینچی مجهز به لینوکس تبدیل می‌شود. گرچه انتشار این تبلت تا سال 2011 عقب افتاده ولی لنوو می‌گوید قسمت تبلت آن به نام LePad ماه دسامبر به بازار می‌آید.

7- Archos 10

archos 10 tab

شرکت Archos که PDA است در سال‌های اخیر علاقه زیادی به ورود به بازار تبلت با سیستم عامل‌های مختلف نشان داده‌است. شاید این محصول 10 اینچی مجهز به سیستم عامل 2.2 اندروید برای Archos محصول خوش قدمی باشد.

8- Viewsonic ViewPad 100

viewsonic viewpad 100

این تبلت 10 اینچی هم دارای ویندوز 7 است و هم اندروید 1.6. نمایشگر LED، یک گیگابایت RAM، پردازشگر 1.66 گیگاهرتزی و دیسک ذخیره حالت جامد 16 گیگابایتی دارد و رقیب خوبی برای آی‌پد به حساب می‌آید.

9- Toshiba Folio 100

toshiba folio 100

Folio تبلت 10 اینچی دیگری از شرکت توشیباست که با سیستم عامل 2.2 اندروید و پردازشگر Nvidia Tegra مجهز شده‌است. قیمت آن هم قرار است نسبت به رقبای دیگر ارزان تر باشد.

10- Hp Slate 500

hp slate 500

این تبلت ماه ژانویه در CES2010 توسط استیو بالمر مدیر عامل شرکت مایکروسافت معرفی شد و قرار بود مدت کوتاهی بعد از آی‌پد به بازار بیاید. سپس شرکت Hp اعلام کرد با خرید شرکت Palm قصد دارد این تبلت را به یک تبلت WebOS تبدیل کند. ظاهرا Hp نظرش عوض شد و ماه اکتبر این تبلت مجهز به ویندوز 7 به بازار آمد.

11- LG Android Tab

تنها اطلاعاتی که شرکت LG از این محصول منتشر کرده این است که سیستم عامل آن اندروید گوگل است. چانگ ما، مدیر عامل شرکت LG می‌گوید :"تبلت ما بهتر از آی‌پد خواهد بود!"

12- MSI WindPad 100

msi windpad 100

این تبلت قرار است هم با سیستم عامل ویندوز 7 و هم اندروید عرضه شود. نسخه ویندوز آن دارای پردازشگر اتم، 2 گیگابایت RAM، دو پورت USB و HDMI و 32 گیگابایت هارد دیسک حالت جامد خواهد بود.

13- Notion Ink Adam

notion ink adam

این تبلت با طراحی بسیار باریک، 10 اینچ مانیتور Pixel Qi، پردازشگر Nvidia Tegra2 و سیستم عامل اندروید 2.2، شاید یکی از جدی‌ترین رقبای آی‌پد باشد.

14- ExoPC Slate

exopc slate

این تبلت بیشتر بر پایه فعالیت‌های چندرسانه‌ای طراحی شده‌است. سیستم عامل آن ترکیبی از ویندوز 7 و رابط گرافیکی ساخت شرکت تولید کننده آن‌است. مانیتور ExoPC Slate یازده اینچ و پردازشگر آن از نوع اینتل اتم است.

15- Motion J3500

motion j3500

شرکت Motion اکنون سال‌هاست که برای شرکت‌ها و مشتریان خاص خود تبلت‌های سفارشی می‌سازد. تبلت جدید آن i7 اینتل و سیستم عاملش ویندوز 7 است. سیستم اشاره آن همان اشاره‌گر قلمی مایکروسافت و همچنین صفحه نمایش لمسی خازنی است. قیمتش نسبت به سایر رقاب بالاست ولی از قدرت پردازش بالایی برخوردار است.

16- Fusion Garage JooJoo

fusion garage joojoo

این تبلت ابتدا قرار بود به عنوان یک کامپیوتر ارزان قیمت برای مرور اینترنت تحت نام CrunchPad به سفارش سایت TechCrunch با این مانیتور 12 اینچی و سیستم عامل مخصوص عرضه شود ولی اکنون نام آن تغییر کرده‌است و به زودی با قابلیت Multi-tasking و ایجاد گفتگوی تصویری زنده به بازار عرضه می‌شود.

17- Viliv X70 EX

viliv x70 EX

این تبلت شباهت خیلی زیادی به کامپیوترهای قدیمی Ultra Mobile PC شرکت مایکروسافت دارد. X70 یک تبلت 7 اینچی مجهز به سیستم عامل ویندوز و پردازشگر اینتل است که در ماشین نیز می‌توان از آن به عنوان GPS  استفاده کرد.

18- EnTourage eDGe

entourage edge

این تبلت شبیه بلت Libretto توشیباست ولی یک طرف آن کتاب‌خوان E-ink‌ است و طرف دیگر تبلت با سیستم عامل اندروید.

19- Nefonie WeTab

nefonie wetab

این تبلت دارای سیستم عامل MeeGo، صفحه نمایش 11 اینچی و پردازشگر اتم اینتل است.

20- Augen Gentouch78

augen gentouch78

قیمت 150 دلاری این تبلت تنها ابزار رقابتش با آی‌پد است چرا که کیفیت تولید و قدرت پردازش بسیار پایینی در مقایسه با دیگر رقبایش دارد.

ZDnet.com

کد خبر 120887

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز