تمرینات تیم ملی فوتبال ایران در راستای آماده‌سازی‌ شاگردان افشین قطبی برای حضور در جام ملت‌های آسیا، از روز شنبه آغاز شد و ملی‌پوشان ایران روز چهارشنبه در یک بازی دوستانه مقابل تیم ملی نیجریه قرار خواهند گرفت.

تمرین فوتبال

این دیدار در حالی برگزار خواهد شد که اخبار متفاوتی در مورد حضور بازیکنان اصلی نیجریه در این دیدار به گوش می‌رسد. مسئولان فدراسیون فوتبال ایران چند روز پیش اعلام کردند که نیجریه با اکثر ستاره‌های خود به تهران می‌آید ولی آخرین اخبار حاکی از آن است که چند بازیکن این تیم که در جام جهانی حاضر بودند، در دیدار با ایران حضور نخواهند داشت.

نکونام و شجاعی می‌آیند

تمرینات تیم ملی در حالی در 2 نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود که ملی‌پوشان ذوب‌آهن برای این بازی دعوت نشده اند. در این میان بازیکنانی مثل مهدی رحمتی، سید جلال حسینی، غلامرضا رضایی، کریم انصاری فرد و احسان حاج‌صفی هم همراه با تیم امید در بازی‌های آسیایی حضور دارند و در این بازی دوستانه غایب خواهند بود.

در مورد حضور جواد نکونام و مسعود شجاعی در این مسابقه هم اخبار ضدونقیضی شنیده می‌شود ولی به گفته قطبی و همچنین ‌ رئیس کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال، این دو بازیکن امروز یا فردا به ایران می‌آیند. گفتنی است در حال حاضر هیچ‌یک از بازیکنان تیم ملی مصدومیت جدی ندارند.

قطبی: حساسیتی ندارم

قطبی در مورد تمرین روز گذشته تیم ملی می‌گوید: «تمرین پرانرژی و شادابی را برگزار کردیم و از شرایط فنی بازیکنان رضایت دارم. هر زمان بازیکنان جدیدی را به تیم ملی دعوت می‌کنم، احساس می‌کنم انگیزه و انرژی مضاعفی از سوی آنها در تمرین ایجاد می‌شود که این برای آماده‌ شدن تیم خوب است. به‌دلیل حضور برخی از بازیکنان در تیم امید و ذوب‌آهن می‌توانیم به برخی بازیکنان جدید در تیم ملی فرصت دهیم. آنها انگیزه زیادی دارند و می‌توانند خودشان را به مربیان تیم ملی نشان دهند.»

قطبی در پاسخ به این سؤال که نگاه شما به بازی مقابل نیجریه چیست، تاکید می‌کند: «نگاه ما در تمام بازی‌های تدارکاتی همیشه ساختن تیم ملی بوده است تا بتوانیم در جام ملت‌ها موفق باشیم. ما همیشه برای پیشرفت و ساختن انرژی می‌گذاریم. تمام هدف ما در این بازی بین‌المللی می‌تواند در 3 عنوان خلاصه شود که ابتدا ساخت و ساز تیم، دوم ایجاد هیجان در تیم ملی با یک بازی هجومی و زیبا و در نهایت کسب نتیجه خوب خواهد بود.»

او در پاسخ به این سؤال که آیا چند هفته قبل از جام ملت‌ها هم حاضرید با تیم‌های بزرگ بازی کنید یا اینکه در بازی‌های تدارکاتی به‌دنبال پیروزی‌های پرگل برابر حریفان ضعیف و کسب روحیه برای حضور در جام ملت‌ها هستید، می‌گوید: «مربیان به‌دنبال حریفانی می‌گردند که آنها را با نتایج سنگین شکست داده و تیم‌شان را در شرایط روحی خوبی قرار دهند اما من معتقدم حتی پیش از جام ملت‌ها هم می‌توان با تیم‌های بسیار قدرتمند بازی کرد .

مثلا تیم کره جنوبی قبل از جام جهانی 2002، ‌ به مصاف تیم‌های فرانسه و انگلیس رفت. نتیجه خوب برابر این تیم‌ها اعتماد به نفس و روحیه فوق‌العاده بیشتری را به تیم می‌آورد و اگر به آنها ببازیم هم معتقدیم از ارزش‌های تیم ما چیزی کم نمی‌شود. تا زمانی که سرمربی تیم ایران باشم آماده‌ام در هر زمان با هر تیم بزرگی بازی کنیم و مشکلی از این بابت نخواهیم داشت. اگر در تاریخ 7 دسامبر (16 آذر) بتوانیم با یک تیم قدرتمند بازی کنیم هم خیلی خوب است.»

وی درباره شایعات رسانه‌ها مبنی بر مذاکره فدراسیون با مربیان خارجی از جمله کلینزمن و دونگا، می‌گوید: «قبلا درباره‌ حضورم در تیم ملی مفصل صحبت کرده‌ام. ما با حمایت مردم تیم بسیار خوبی ساخته‌ایم و دوست داریم این تیم در جام ملت‌ها هم قهرمان شود. من دوست دارم که این تیم خوب و آماده شده را به یک مربی باتجربه برای ساختن بیشتر و آماده‌سازی جهت جام جهانی 2014 تحویل دهم. در واقع این خیلی خوب است که یک فرد با تجربه سرمربی تیم ملی شود و نسبت به این شایعات حساسیتی ندارم.»

کد خبر 120729

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز