پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۹ - ۲۰:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: هالیوود و بالیوود، بزرگترین صنایع تولید فیلم جهان، پیمانی را امضا کردند که همکاری آنها برای تولید و توزیع فیلم‌های‌شان را تقویت خواهد کرد.

Bollywood

به گزارش خبرگزاری فرانسه انجمن فیلم آمریکا (MPAA) در بیانیه‌ای اعلام کرد این "قطعنامه تاریخی" که روز چهارشنبه 10 نوامبر بین شهر لوس‌آنجلس و صنعت فیلم هند امضا شد، پیوندهای تجاری را تقویت خواهد کرد و باعث افزایش شمار تولید فیلم‌های هندی خواهد شد که در آمریکا فیلمبرداری می‌شوند.

شهردار لوس‌آنجلس، آنتونیو ویلارایگوسا در مراسم امضای این پیمان که در استودیوهای پارامونت در هالیوود انجام شد، گفت، این پیمان" تعهد شهر ما را به جذب تولید بین‌المللی فیلم تقویت می‌کند... ما مشتاقانه از تولید بیشتر فیلم‌های هندی در اینجا استقبال می‌کنیم."

هالیوود و بالیوود اکثریت تولید سینمایی جهان را در دست خود دارند، و همکاری میان آنها در سال‌های اخیر به شدت رشد کرده است.

تهیه‌کننده سینماییی، بابی بدی، که هیات هندی را نمایندگی می‌کرد، امکانات این قرارداد را ستود، و یادآور شد که چگونه هالیوود و بالیوود "از لحاظ اقتصادی متسحکم هستند، و علائق اقتصادی و فرهنگی کشورهای مربوط‌‌‌شان را نمایندگی می‌کنند."

او افزود هند "همیشه برای هالیوود جذابیت داشته است، و این توافق‌نامه ما را با در هدف اشتراک ایده‌ها و بهترین شیوه‌ها در تولید فیلم محلی و بین‌المللی به هم نزدیک‌تر خواهد کرد."

بر اساس بررسی که شرکت مشاوره Price water house Coopers انجام داده است. صنعت فیلم و تلویزیون هند در سال 2008 درآمدی 7.7 میلیارد دلاری تولید کرده است و انتظار می‌رود این رقم تا سال 2015 به 13 میلیارد دلار برسد.

این ارقام در مقابل درآمد کل سالانه استودیو‌های عمده هالیوود که حدود 40 میلیارد دلار است ممکن است کم جلو کند، اما در مقابل شمار تماشاچیان فیلم در شبه‌قاره هند بسیار بیشتر از مشابهان غربی‌‌اش است.

بر اساس گزارش سرگرمی و رسانه Crisil در سپتامبر گذشته حدود سه میلیارد بلیط سینما در هند فروخته شد در حالیکه در آمریکا این شمار 1.5 میلیارد بود.

بالیوود همچنین سابقه بازسازی فیلم‌های هالیوودی،‌اغلب با طرح داستانی،‌ شخصیت‌ها و حتی موسیقی مشابه را دارد.
اما امروزه که فیلم‌ها در کشورهای خارجی نیز به طور همزمان اکران می‌شوند و استودیوهای هالیوود با همکاران هندی‌شان قرار داد امضا می‌کنند، شمار زیادی هشدار و شکایت به دادگاه‌ها در مورد سرقت ادبی به وجود آمده است، و به گفته MPAA در قطعنامه چهارشنبه، در مورد تشدید "محافظت از محتواها" نیز توافق شده است.

این انجمن می‌گوید: "شمار فراوان تولیدات مشترک با استودیوهای هندی در طول چند ساله گذشته شاهدی رشد پیوند میان این دو صنعت است. اقدام امروز قدمی مهم به سوی تقویت این رشد است."

کد خبر 120480

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز