همشهری آنلاین: مارتین شین، 70 ساله ستاره سریال تلویزیونی "جناح غربی" (West Wing) و فیلم سینمایی مشهور "اینک آخرالزمان"، در آخرین‌ فیلم‌هایش به ریشه‌هایش در اسپانیا و ایرلند باز گشته است.

Marteen Sheen

به گزارش خبرگزاری فرانسه این هنرپیشه آمریکایی که هم به عنوانی یک فعال سیاسی لیبرال و هم به عنوان یک ستاره کاتولیک پرشور شناخته شده است، ‌در فیلم جدیدش "راه" (The Way) که به کارگردانی پسرش، امیلیو استیوز است، در "راه سنت جیمز" در ناحیه کوهستانی گالیسیا در شمال غرب اسپانیا - زادگاه پدرش- فیلمبرداری شده است.

او در روزهای بعدی این هفته فیلمبرداری فیلم دیگری را شروع خواهد کرد که صحنه‌های آن در دهکده زادگاه مادر متوفی‌اش، در بوریسوکین، در منطقه تیپرای در ایرلند می‌گذرد.

والدین او، که هر دو مهاجرین فقیری بودند،‌در هنگام حضور در "مدرسه شهروندی" در دیتون در اوهایوو با یکدیگر ملاقات کردند،‌ و در همین شهر بود که مارتین به عنوان یکی از 10 خواهر و برادر این خانواده به دنیا آمد.

شین به دنبال یک کنفرانس خبری در پایتخت گالیسیا، سانتیاگو دو کومپوستلا، که در هنگام اولین نمایش فیلم "راه" در اسپانیا گفت: "من همیشه خود را در نقطه تعادل دو فرهنگ احساس کرده‌ام، من هیچگاه خودم را بیشتر اسپانیایی یا بیشتر ایرلندی احساس نکرده‌ام."

"من به هر دو کشور عشق می‌ورزم، و هر دو فرهنگ اثرات عمیقی بر من داشته‌اند."

شین در فیلم "راه" نقش یک مرد آمریکایی را بازی می‌کند که به اسپانیا سفر می‌کند تا جسد پسر مرده و غریبش را بازیابد.

او پس از مراسم ترحیم، سفری را در مسیر "راه سنت جیمز"، یا  Camino de Santiago به همراه خاکسترهای پسرش در کوله‌پشتی‌اش برای کشف روحی آغاز می‌کند.

شین که با نام رامون استیوز متولد شد، اما یک نام صحنه‌ای انگلیسی‌شده را برگزید تا به بتواند به عنوان بازیگر کاری بیابد.

او در کنفرانس خبری با صدایی اندکی لرزان گفت: "پدرم قهرمان من بود،‌ او تاثیرگذارترین شخص در زندگی من در حین بزرگ شدنم بود."

"او رابطه‌ای جالبی با ایالات متحده داشت، زیرا او در 2 ژوئیه 1898 به دنیا آمده بود که روز اعلام جنگ آمریکا بر ضد اسپانیا بود."

فرانسیسکو استیوز در سال 1914 در 16 سالگی به آمریکا آمد، اما نمی‌توانست به عنوان یک اسپانیایی وارد این کشور شود، زیرا به علت جنگ اسپانیا و آمریکا ورود اسپانیایی‌ها ممنوع شده بود.

شین گفت: "بنابراین او با برادرش برای حدود سه سال به هاوانا رفت و از راه میامی به عنوانی یک کوبایی به آمریکا بازگشت. او سفری بسیاری جالب داشت."

مادر شین، ماری آن فلان، که در هنگام 11 سالگی او درگذشت، در حین جنگ استقلال ایرلند به ایالات متحده مهاجرت کرده بود.

شین گفت: "اکنون در 70 سالگی‌ام خودم را می‌یابم که به زادگاه پدرم در گالیسیا بازگشته‌ام تا فیلمی درباره "راه سنت جیمز" را بسازم، و هفته گذشته مرحله پیش‌از تولید فیلمی درباره زادگاه مادرم در بوریسوکین، در کانتی تیپرراری، ایرلند آغاز کردم و پنج‌شنبه به برای شروع فیلمبرداری به آنجا باز می‌گردم."

"این چرخه غیرمعمول رویداده‌ها، فرصت پیدا کردن برای کار در اسپانیا و ایرلند، دو تا کشورهای محبوب من در همه جهان، اینکه واقعا در فرهنگ‌های آنها،‌ در دهکده‌های آنها کار کنم،‌ غیرقابل‌تصور است...

فیلم ایرلندی،‌"روزهای استلا"، داستان واقعی یک کشیش، با بازی شین است، که سینمایی را در بوریسوکین در دهه 1950 سینمایی باز می‌کند.

نمایش افتتاحیه "راه" در اسپانیا تنها دور روز پس از دیدار پاپ بندیکت شانزدهم از سانتیاگو دیدار کرد، و شین گفت روز یکشنبه در پلاتزا اوبرادوریو ، در قلب قرون‌وسطایی شهر، که پدر مقدس مراسم عشایر بانی برگزار کرد، حضور داشت.

شین، که در فیلم‌های "Badlands" "، "گاندی" و "وال استریت" نقش‌آفرینی کرده است،‌امیدوار است واقعا یک روز کامینو را بپیماید.

او گفت: "‌کامینو، علاوه بر اینکه یک سفر جسمی است، یک سفر روحانی هم هست.. مضمون مرکزی فیلم این است که همه ما نیاز به اجتماع داریم، همه به یکدیگر نیاز داریم، اما تنها گام می‌برداریم."

امیلیو استیوز یا مارتین شین که چهارمین فیلم سینمایی‌اش را کارگردانی می‌کند،‌ افزود که او "در هر کاری که انجام می‌دهد از هدایت روح پدرش برخوردار است."

مارتین شین، که فعالیت‌های سیاسی‌اش باعث شده است، بیش از 60 بار به خاطر شرکت تظاهرات دستگیر شده است، دارای سه فرزند است.

مشهورترین فرزند او چارلی شین، ستاره فیلم‌های "وال استریت" و "جوخه" و سریال تلویزیونی "دو مرد و نصفی" است، واخیرا به خاطر زندگی شخصی پرسروصدایش مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است. رامون پسر دیگر شین و دخترش رنه استیوز نیز هر دو بازیگر هستند.

امیلیو در این کنفرانس خبری گفت امیدواراست روزی کل خانواده‌اش در یک فیلم گرد هم بیایند.

کد خبر 120388

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز