همشهری آنلاین: انتظار می‌رود پخش‌کننده اصلی دولتی چین، تلویزیون مرکزی چین، پس از آنکه آگهی‌دهندگان وعده دادند تا 1.86 میلیارد دلار را در سال آینده برای تبلیغات در آن هزینه کنند، به رکورد درآمد آگهی در سال 2011 دست یابد

CCTV

به گزارش خبرگزاری فرانسه به نوشته روزنامه چاینا دیلی تلویزیون مرکزی چین  (CCTV) که در سال 2009 تماشاچیانش به 1.23 میلیارد نفر  رسید، روز دوشنبه حراج سالانه آگهی‌‌هایش را روز دوشنبه 8 نوامبر برگزار کرد.

این رویداد سالانه که برای رقابت در کسب آگهی‌های در ساعات پربیننده را برخی از ناظران بازار زنگ هشداردهنده در مورد میزان صرف هزینه بوسیله مصرف‌کنندگان در دومین اقتصاد بزرگ جهان می‌دانند.

معاون مرکز عملیات و مدیریت آگهی‌های CCTV، هه هایمینگ، گفت: "میزان پول به دست آمده از آگهی‌ها به رکود جدیدی در 17 سال گذشته رسیده است."

"شرکت‌کنندگان اصلی در این مزایده اصلی از بخش‌های غذا و نوشیدنی،‌ وسائل خانه و نیز بخش مالی و بخش امنیت بودند. همچنین حضور صنایع خودروسازی و توریسم نیز به چشم می‌خورد."

به گفته او این حراج 12 ساعته شامل مزایده‌هایی به ارزش 12.67 میلیارد یوآن (1.86 میلیارد دلار) بود، که 15.52 درصد نسبت به سال گذشته، افزایش نشان می‌دهد.

مشارکت‌کنندگان در این مناقصه عمدتا شرکت‌های چینی بودند، اما شرکت‌های چندملیتی مانند شرکت مک‌دونالد نیز در میان آنها حضور داشتند.

شرکت بزرگ لبنیات منگنیو از شرکت‌کنندگان اصلی در این مزایده بود،‌ و وعده پرداخت 231 میلیون یوآن را برای اسپانسری چندین سریال پربیننده را در نیمه اول سال 2011 داد. این شرکت سعی دارد تصویرش را که پس از رسوایی شیرهای آلوده به ملامین در سال 2008 لکه‌دار شده است، تجدید حیات بخشد.

میزان فروش سالانه حراج آگهی‌های CCTV مرتبا در حال افزایش بوده است و از 3.2 میلیارد دلار یوآن در سال 2003 به 10.97 میلیارد یوآن در سال گذشته رسیده است.

کد خبر 120386

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز