سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مهمانان هتل کلاریون (Clarion) در استکهلم می توانند به جای کلید، از تلفن همراه شان برای باز کردن در اتاق خود استفاده کنند.

Das Handy ist der Schluessel

خبرگزاری اتریش از استکهلم گزارش داد، شرکت آسا آبلوی (Assa Abloy)، بزرگ ترین شرکت تولید کننده قفل در مشغول آزمایش این فناوری جدید است.

مهمانان یک تلفن همراه به از هتل به امانت می گیرند که یک تراشه در آن نصب شده است تا از فاصله نزدیک در را باز کند.

کسی که در چهار ماه مرحله آزمایشی به صورت مکرر به این هتل برود، می تواند از طریق همین گوشی همراه برای خود جا رزرو کند. سپس این دستگاه به عنوان کلید فعال می شود و مهمان هتل می تواند بدون رفتن به بخش پذیرش مهمانان به اتاقش برود. زمانی که او تلفن همراه را نزدیک در کند، باز می شود. آسا آبلوی اعلام کرد قصد دارد برای نخستین بار این سامانه را مورد آزمایش قرار دهد و سپس آن را در دیگر هتل ها، مغازه ها و حتی منازل مسکونی به کار گیرد.

این فناوری رادیویی به ارتباطات حوزه نزدیک (NFC) مشهور است. انتظار می رود این تراشه و فناوری آن در گوشی های هوشمند نیز به کار گرفته شود. تاکنون NFC به صورت محدود به کار گرفته شده است.

دانیل برگ (Daniel Berg)، رییس بخش کلید همراه در شرکت آسا آبلوی گفت این فناوری شاید ابتدای امر کمی غیرعادی به نظر برسد، اما در آینده به مهمانان کمک بسیاری در صرفه جویی در زمان خواهد کرد. این نوع کلید برای هتل ها هزینه های جدیدی نخواهد داشت، زیرا از کلیدهای رادیویی کنونی استفاده می شود.

کد خبر 120351
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز