جمعه ۱۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۵
۰ نفر

گروه سیاسی: مراسم بزرگداشت روز 13 آبان با حضور هزاران نفر از دانش‌آموزان، دانشجویان و اقشار مختلف مردم تهران، صبح پنجشنبه همزمان با سراسر کشور در مقابل لانه جاسوسی برگزار شد.

راهپیمایی

براساس گزارش ایسنا، در این مراسم که با حضور گروه‌های گوناگون دانش‌آموزان و همچنین برخی تشکل‌های دانشجویی و با حضور جمعی از مردم برگزار شد، حاضران با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضمون‌های مرگ بر آمریکا، ‌مرگ بر اسرائیل، ما همه سرباز توییم ‌خامنه‌ای گوش به فرمان توییم خامنه‌ای‌، سیاست‌های سلطه‌طلبانه‌ مستکبران عرصه‌های کلان سیاسی را محکوم کردند.

راهپیمایان همچنین عکس‌هایی از امام(ره)‌، مقام معظم رهبری و پرچم ایران را در دست داشتند.در این مراسم بیانیه‌ کمیته دانشجویی ستاد برگزاری مراسم یوم‌الله 13 آبان، بیانیه کمیته دانش‌آموزی این ستاد و بیانیه طلاب حوزه‌های علمیه استان تهران خوانده شد.

همچنین در ادامه مراسم یوم‌الله 13 آبان، برای نخستین‌بار دانش‌آموزان کشورهای عراق‌، افغانستان، پاکستان‌ و لبنان با قرائت بیانیه‌های ضداستکباری خشم خود را از اقدامات آمریکا و جنایت‌های رژیم صهیونیستی در کشورهایشان اعلام کردند. یکی از دانش‌آموزان پاکستانی به نمایندگی از دانش‌آموزان کشورش گفت: من از سرزمینی هستم که بلای طبیعی سیل و بلای تروریسم و بلای خانمان‌سوز متجاوزان آمریکایی، توان مردم کشورم را بریده است.

درحالی‌که بیش از 2 هزار نفر از مردم و دانش‌آموزان کشورم در حادثه سیل اخیر جان خود را از دست داده‌اند و نزدیک به 2 میلیون نفر آواره و بی‌خانمان شده‌اند متجاوزان جنایتکار آمریکایی به جای امدادرسانی و کمک، به بهانه واهی مقابله با تروریسم، هموطنان مصیبت‌زده‌ام را آماج بمباران کور و بی‌هدف خود قرار داده‌اند.

او ادامه داد: کجایند سازمان‌های بین‌المللی و مدافع حقوق بشر که با این ظلم و تحرکات ضد‌بشری آمریکایی مقابله کنند؟ شاید محاکمه حاکمان جنایتکار آمریکا حداقل عامل پیشگیرانه‌ و مرهمی بر زخم‌های ما دانش‌آموزان داغدیده پاکستانی باشد.

در ادامه یکی از دانش‌آموزان افغانستانی گفت:‌ نزدیک به 2دهه است که با شعار دمکراسی و حقوق بشر آمریکایی به بهانه مقابله با تروریسم خانه و کلاس درس دانش‌آموزان سرزمین من ویران شده است و هر روز شاهد ویرانی بیش از پیش هستیم. چه کسی پاسخگوی این ددمنشی‌های آمریکای جنایتکار و هم‌پیمانان وی است؟ چرا ملت من و دانش‌آموزانش باید به نام حقوق بشر آمریکایی دچار قتل، کشتار، غارت و بی‌خانمانی شوند و سازمان‌های بین‌المللی بر این جنایت‌ها نظاره کرده و سکوت معنی‌داری کنند؟

این دانش‌آموز افغان تاکید کرد: من برای جنایت‌های آمریکا در افغانستان مظلوم به سازمان‌های حقوق بشری شکایت می‌کنم؛ امیدوارم فریاد دادخواهی‌ام را بشنوند و سران آمریکای جنایتکار را محکوم کنند.در ادامه یکی از دانش‌آموزان به نمایندگی از دانش‌آموزان لبنان گفت: ما به نمایندگی از کشور لبنان اینجا حاضر هستیم.

لبنان سرافراز اما مظلوم و داغدیده از جنایات رژیم صهیونیستی است. درحالی‌که دانش‌آموزان در همه جای دنیا در امن و آسایش در حال کسب علم و دانش هستند، کشور ما بارها مورد تجاوز، بمباران و آتش توپخانه و موشک صهیونیست‌ها واقع می‌شود. آخرین تجاوز صهیونیست‌ها به جنوب لبنان با حمایت آمریکای جنایتکار انجام شد و هزاران جنایت جنگی صهیونیست‌ها با پشتیبانی آمریکایی‌ها انجام می‌شود.

از سازمان بین‌المللی حقوق بشر! سؤال می‌کنم در زمان جنایت رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان چرا سکوت کردید؟ چرا اجازه دادید جنایتکاران با پشتیبانی آمریکا هر جنایتی را در لبنان انجام دهند؟ محافل و سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر، من از این همه ظلم، بی‌رحمی و تجاوز رژیم صهیونیستی در حق دانش‌آموزان مظلوم کشورم به شما شکایت می‌کنم.

همچنین، یکی از دانش‌آموزان عراقی به نمایندگی از دانش‌آموزان کشورش در پشت تریبون حاضر شد و گفت: من دانش‌آموز عراقی خسته از چندین سال جنگ و آوارگی و بی‌خانمانی هستم. یک بار صدام‌، دیکتاتور دست‌نشانده آمریکا با اشاره قدرت‌های بزرگ و گرفتن سلاح، جنگ با ایران را آغاز کرد و سپس وارد جنگ با کویت شد.

هنوز دردهای این دو جنگ تسکین نیافته بود که به بهانه‌های واهی مستقیما آمریکا به کشور ما حمله کرد. در کشور ما مدارس و دانشگاه‌ها اکنون در اشغال بدون دلیل و واهی سربازان آمریکایی است و آنها فرصت علم‌آموزی را از ما گرفته‌اند. ما از اشغال سرزمین‌مان توسط اشغالگران آمریکایی بیزاریم و می‌خواهیم آزادانه درس بخوانیم.او تاکید کرد: ما از کشتار و تجاوز خسته شده‌ایم. ما دانش‌آموزان عراقی از سازمان‌های بین‌المللی درخواست می‌کنیم به داد ما برسند و حق ما را از متجاوزان آمریکایی بگیرند.

در پایان،‌ دانش‌آموزان یکصدا شعار مرگ بر آمریکا سر دادند.در ادامه عزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما که از دانشجویان پیرو خط امام و تسخیرکننده لانه جاسوسی در سال 58 بوده است در جمع راهپیمایان سخنرانی کرد.در پایان این مراسم قطعنامه‌ای با عنوان قطعنامه پایانی مراسم از تریبون خوانده شد.

پس از مراسم خیابان طالقانی، جمعی از حاضران به خیابان فردوسی رفتند تا در برابر سفارت انگلیس خشم و انزجار خود را نسبت به سیاست‌های استکباری لندن اعلام کنند و خواستار عذرخواهی انگلیس از مردم ایران شدند. در دیگر نقاط کشور نیز راهپیمایی دانش‌آموزان و اقشار مردم در محکومیت جنایت‌های آمریکا برگزار شد. راهپیمایان ضمن یادآوری روز 13 آبان و تسخیر لانه جاسوسی شعارهایی در حمایت از ایستادگی مردم ایران در برابر استکبار جهانی سر دادند.

کد خبر 119990

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز