گروه سیاسی: رئیس‌جمهور در آستانه اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها در سخنانی مقدمات اجرای این طرح را در بستر داخلی و خارجی تحلیل کرد.

احمدی نژاد

به گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد که در ادامه سفرهای داخلی خود به استان خراسان شمالی سفر کرده است در ورزشگاه تختی بجنورد در دیدار با مردم این شهر گفت: کسانی که در جامعه با ایجاد بدبینی و خودخواهی، سوءاستفاده می‌کنند یاران شیطان هستند.

کسانی که شایعه درست می‌کنند و مثلا با ایجاد یک شایعه، قیمت گندم را دو برابر می‌کنند درحالی‌که قبل از آن گندم‌های فراوانی خریده بودند و با افزایش قیمت آن را به فروش می‌رسانند و با دروغ و ایجاد شایعه جیب‌های خود را پر می‌کنند بدانند که با این ثروت‌ها به سعادت نمی‌رسند. همین ثروت‌هاست که جنگ و مریضی و ناآرامی و تشویش روحی ایجاد می‌کند. کسانی که این کارها را می‌کنند یک روز آرام در زندگی ندارند. آنها بهره‌ای از انسانیت نبرده‌اند. سردمداران صهیونیست را ببینید که در کاخ‌هایشان حتی یک لحظه هم آرامش ندارند.

پرورش میکروب و انتشار آن

رئیس جمهور در همین سخنرانی تاکید کرد: افرادی هستند که به فکر پر کردن جیب‌های خود هستند و توجهی به حلال و حرام و اینکه دیگران در چه وضعی هستند، ندارند.رئیس‌جمهور ادامه داد: در دنیا سرمایه‌دارانی هستند که منتظر فرصتند تا اتفاقی بیفتد از رنج و سختی‌های مردم سوءاستفاده و جیب‌های خود را پر کنند. حتی کارشان به جایی رسیده که میکروب را در آزمایشگاه پرورش می‌دهند و آن را در جامعه منتشر می‌کنند تا مریضی ایجاد شود و بتوانند داروهای خود را بفروشند. اینها نباید منتظر رحمت الهی باشند.

اگر عرضه دارید به ملت خود برسید

رئیس دولت دهم در تحلیل اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها گفت: هر جا کاری بر مبنای عدالت شود دل‌ها به هم نزدیک و محبت ایجاد می‌شود و شیطان ناراحت می‌شود و به همین دلیل است که دشمنان ما امروز ناراحتند. آنها می‌پرسند وقتی که ما ایران را تحریم کرده‌ایم اینها چگونه می‌توانند هدفمندکردن یارانه‌ها را اجرا کنند.

او همچنین تاکید کرد: امروز در دنیا کدام قدرت توان جسارت به ملت ما را دارد؟ زمانی بود که آمریکا و روسیه با هم متحد شدند و اروپا هم در کنار آنها قرار گرفت و علیه ما اقدام کردند اما ملت ما پاسخ محکمی به آنها داد. حالا که پشم و پیل آنها ریخته است، اگر شما عرضه دارید به ملت خود برسید. باید این قدرت‌ها با ما طبق قانون بر پایه‌ عدالت حرف بزنند و اگر این‌طور حرف بزنند ممکن است نتیجه‌ای بگیرند و اگر با موضع تکبر بیایند، جواب ملت ما همان است که قبلا هم به آنها داده است.

نوشتن روی یک کاغذ پاره

احمدی‌نژاد با بیان اینکه طرف‌های مذاکره هسته‌ای با ایران امروز آمده‌اند و می‌خواهند با ما گفت‌وگو کنند، تاکید کرد: ما اهل منطق و گفت‌وگو بر پایه عدالت و احترام متقابل هستیم. اما ببینید آنها تاکنون4 قطعنامه علیه ما صادر کرده‌اند. وقتی قطعنامه‌ اول را می‌خواستند صادر کنند اشتباه بزرگی مرتکب شدند؛ چراکه با نوشتن روی یک کاغذ پاره نمی‌توانستند در مقابل ملت ایران کاری از پیش ببرند. آنها توجه نکردند و ایستادگی شما موجب شکستشان شد.

شیطان دوباره وسوسه کرد

رئیس‌جمهور تاکید کرد: شیطان دوباره آنها را وسوسه کرد و قطعنامه دیگری غلیظ‌تر از قطعنامه اول صادر کردند باز هم شکست خوردند و این روند ادامه داشت تا قطعنامه چهارم را به قول خودشان طوری نوشتند تا همه‌ راه‌ها را بر ملت ما ببندند. نام قطعنامه را قطعنامه‌ فلج‌کننده گذاشتند و فکر می‌کردند ما در5 ماه فلج می‌شویم و آنها می‌توانند از موضع قدرت با ما حرف بزنند و خواسته‌های خود را به ما تحمیل کنند. اما امروز 5 ماه از صدور این قطعنامه گذشته، ببینید آنها در چه وضعی هستند و ما در چه وضعی هستیم.

او ادامه داد: آنها با صدور این قطعنامه یک بند دیگر به دست و پای خود بستند و امروز عزا گرفته‌اند که چگونه خود را از شر این قطعنامه خلاص کنند. احمدی‌نژاد در ادامه در جمع مردم بجنورد خطاب به مستکبران گفت: روزی بود که اگر می‌خواستید به حق ملت ما تعدی کنید لازم بود ملت ما در مقابل شما قیام کند اما امروز برای ذلیل کردن شما فقط جوانان بجنوردی کافی است.

سودی که میکروب می‌شود

احمدی‌نژاد در این سخنرانی باز هم درباره تبعات قانون هدفمندکردن یارانه‌ها گفت: البته ممکن است در گوشه و کنار شیطان کسی را وسوسه کند و مثلا صاحب یک کارخانه بخواهد عدد برچسب قیمت کالای تولیدی خود را بالا ببرد. مثلا کارخانه‌ای که شیشه کشک تولید می‌کند قیمت کالای خود را از 1500 تومان به 1600 تومان برساند. این کار یک وسوسه شیطان است.

ممکن است کسی با ایجاد چنین سختی‌هایی برای مردم جیب خود را پر کند اما ما مسلمانیم، موحدیم، اهل حلال و حرام هستیم و به هم عشق و محبت داریم. چنین کارهایی کار ما نیست. اگر کسی این کار را کند اولا بداند که سودی نمی‌برد. آن سود جزئی هم که ممکن است به جیبش برود مثل میکروب تمام اموال او را مریض خواهد کرد و رحمت از مال او خواهد رفت. دوما بداند که مردم هوشیارند و اجازه نمی‌دهند کسی با شایعه و دغل‌کاری سوءاستفاده کند و جیب مردم را خالی کند.

مأمورانی که مچ می‌گیرند

احمدی‌نژاد خبر داد: البته مامورانی هم هستند که مچ می‌گیرند و جریمه می‌کنند و اگر لازم باشد نام خود، کارخانه و صاحبش را هم اعلام می‌کنند تا هر کس سوءاستفاده کرد پشیمان شود. امیدوارم آنهایی که چند نفر هم بیشتر نیستند و اشتباه کرده‌اند زود کار خود را اصلاح کنند و عذرخواهی نمایند و توبه کنند. چیزی نشده است، چه شده است که شما بخواهید گوشه و کنار از این کارها بکنید. البته برخی نگاه سیاسی دارند که ما با آنها حرفی نداریم. کسی که به فکر ملت و کشور باشد کارشکنی نمی‌کند تا مردم در رنج بیفتند.

کد خبر 119916

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز