هفته چهاردهم رقابت‌های لیگ برتر در حالی آغاز می‌شود که 2 تیم استقلال و پرسپولیس به‌ترتیب مقابل صنعت نفت آبادان و نفت تهران قرار خواهند گرفت.

maydavoudi

آبی‌های تهران که با 24 امتیاز در رده دوم جدول قرار دارند، در آبادان مقابل صنعت نفت قرار خواهند گرفت و سرخ‌های تهران هم که با استقلال هم امتیاز هستند و فقط به خاطر تفاضل گل کمتر در رده سوم قرار دارند، عصر فردا در ورزشگاه آزادی به مصاف نفت تهران خواهند رفت.

استقلال و پرسپولیس در شرایطی گام به هفته چهاردهم می‌گذارند که شرایط نسبتا خوبی دارند و مهم‌ترین هدف دایی و مظلومی این است که با کسب 3 امتیاز از کورس مدعیان عقب نمانند.

بازگشت مظلومی به آبادان

مظلومی که متولد شهر آبادان است و سابقه هدایت صنعت نفت را هم در کارنامه‌اش دارد، پس از مدت‌ها و در قالب یک مسابقه فوتبال به شهر خود باز خواهد گشت. برای تیم او امتیاز گرفتن در آبادان دشوار است ولی استقلال در آبادان هم به‌دنبال 3 امتیاز است تا روند رو‌به‌رشد خود را ادامه دهد.

هرچند صنعت نفت در هفته‌های اخیر نتایج ناامیدکننده‌ای گرفته ولی زردپوشان آبادانی برای این دیدار انگیزه زیادی دارند. نکته قابل توجه هم این است که آخرین رویارویی استقلال و صنعت نفت با پیروزی تیم آبادانی به پایان رسید و 3 سال قبل بود که صنعت نفت در ورزشگاه آزادی با نتیجه 4 بر 2 استقلال را شکست داد که آن زمان فیروز کریمی هدایت تیم آبی‌پوش تهرانی را بر عهده داشت.

استقلال در این بازی آرش برهانی و بیژن کوشکی را به‌دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و در صنعت نفت هم بازی کردن حسن هوری دروازه‌بان و کاپیتان این تیم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. البته نفتی‌ها بازیکنانی چون امید شریفی‌نسب، رسول نویدکیا، روح‌الله عرب و مرداسی را در ترکیب دارند و سرمربی این تیم امیدوار است که شاگردانش یک روز بزرگ را در این مسابقه رقم بزنند.

آلفردو کاسیمیرو، سرمربی صنعت نفت در آستانه این بازی می‌گوید:« به نتیجه گرفتن مقابل استقلال امیدوارم چون هواداران آبادانی تیم خود را تنها نمی‌گذارند. مظلومی قبلا در آبادان کار کرده و با فوتبال خوزستان آشناست اما من هم شناخت خوبی از استقلال دارم و به‌خوبی آنها را آنالیز کرده‌ام.»

نکته قابل توجه در مورد استقلال هم حضور چند بازیکن جنوبی در این تیم است و رویارویی پژمان منتظری، ایمان مبعلی، میلاد میداوودی و اسماعیل شریفات با صنعت نفت جذابیت‌های خاص خودش را خواهد داشت.

مظلومی هم در مورد رویارویی با تیم سابقش می‌گوید:« خوشحال شدم که این بازی با حضور تماشاگران برگزار خواهد شد و از حضور در زادگاهم احساس خوبی دارم. ما فقط برای گرفتن 3 امتیاز بازی می‌کنیم و من هم از همشهری‌های آبادانی‌ام رخصت می‌گیرم تا در دیدار با صنعت نفت روی نیمکت بنشینم.»

نگرانی دایی از غیبت 5 بازیکن

پرسپولیس هم که بعد از باخت در دربی نتایج خوبی گرفته، مقابل نفت تهران رکورددار تساوی در لیگ برتر قرار می‌گیرد؛ چراکه شاگردان حسین فرکی در این فصل 8 تساوی به‌دست آورده‌اند. فرکی، زمانی در تیم ملی مربی دایی بود و اکنون مقابل او قرار می‌گیرد. نفت نشان داده که مقابل تیم‌های بزرگ بازی‌های خوبی ارائه می‌دهد ولی پرسپولیس در حضور تماشاگرانش به چیزی جز کسب 3 امتیاز فکر نمی‌کند.

البته دایی نگران غیبت چند بازیکن پرسپولیس است؛ چراکه این تیم غلامرضا رضایی و حمید علی عسگر را به‌دلیل حضور در اردوی تیم امید در اختیار ندارد، علیرضا محمد محروم است و مجتبی زارع و شکوری هم به‌دلیل مصدومیت به این بازی نمی‌رسند.

دایی که با این مشکلات روبه‌رو است، می‌گوید: «من بازیکن سه کارته، مصدوم و غایب دارم و همین موضوع روی پرسپولیس تاثیر می‌گذارد؛ چراکه به‌عنوان سرمربی روی تک تک آنها حساب باز کرده‌ام. متأسفانه این برنامه‌ریزی غلط و اینکه آینده را نمی‌بینیم مشکل‌ساز می‌شود، چون بعد از هر تعطیلی کار کردن برایم دشوار است. برای حضور در تیم امید 2 نفر از بهترین بازیکنانم را می‌گیرند درحالی‌که من برای آنها جایگزین ندارم و نمی‌توانم بروم از خارج بازیکن بیاورم.»

کد خبر 119901

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز