همشهری آنلاین: شهردار تهران در جمع دانشجویان علوم پزشکی تهران گفت: استقلال کشور در گرو مولد بودن است و اگر ما در عرصه‌های تولید ثروت، قدرت، علم ، منزلت و معرفت لحظه‌ای غفلت کنیم استقلا کشور به خطر می‌افتد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران دکتر محمد باقر قالیباف در جمع دانشجویان علوم پزشکی تهران در دانشگاه علوم پزشکی ارتش سخن می‌گفت افزود: ما باید تلاش کنیم کشور را در همه ابعاد مولد کنیم‌، به طوری که مهم‌ترین چالش ما در همین بخش است و این موضوع سبب شده ما به عرصه تولید توجه جدی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه من هم به عنوان مدیر شهرهمه فکرم به این مقوله است گفت: در بحث توسعه پایدار مهم‌ترین هدف ارتقای کیفیت زندگی در همه ابعاد آن است و اگر چنین بخواهیم گامی برداریم نیازمند توجه به بعد فردی ، اجتماعی و جمعی سلامت در همه ابعاد روحی، روانی و اجتماعی هستیم. 

شهردار تهران با تاکید بر اینکه حرکت را باید روز به روز انسانی تر کنیم اظهار کرد: ما باید پیاده را بر سواره ترجیح دهیم، اما عملا در طرح ها سواره بر پیاده ارجح شده است.

به گفته قالیباف سلامت در بعد وسیع، خود نکته ای است که باید به آن توجه شود و در کنار آن لازم است به همه کارها جامعیت دهیم وبه موضوعات انسانی تر نگاه کنیم، به طوری که انسان محور اصلی برنامه ریزی های ما باشد.

وی با اشاره به طرح جامع شهر گفت: بسیاری از روش ها و نگاهها باید باز نگری شود و ما نیازمند توسعه علمی هستیم .

قالیباف به دوران جنگ اشاره کرد وافزود: همان طور که در آن دوران و در میدان جبهه و جنگ سلامت انسانها برای ما مهم بود امروز نیز باید آن را مهم جلوه دهیم .

شهردار تهران در ادامه با اظهار امیدواری نسبت به تلاش ، هدایت و وقت گذاری اساتید در راستای این اقدام گفت: من هم قول می دهم در مجموعه شهر تهران  امکانات لازم  برای رشد و توسعه را در اختیار شما بگذارم تا مشکلات سخت افزاری مانع از تلاش شما در دستیابی به علوم جدید و تحقیقات کاربردی نشود.

کد خبر 11973

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز