همشهری آنلاین: معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: امروز شاهد برخی رفت و شدها و تحرکات تعدادی از سفارتخانه‌های خارجی در تهران هستیم و مردم انتظار دارند دستگاه‌های ذیربط مراقبت بیشتری نسبت به این تحرکات ضد انقلابی و ضد نظام داشته باشند.

jazayeri

به گزارش ایسنا،‌ سردار مسعود جزایری در سخنانی پیرامون رویداد بزرگ تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران در سال 58 اظهار کرد: با افشای اسناد به دست آمده از محل به اصطلاح سفارت آمریکا در ایران، مشخص شد که این مکان، پایگاه اصلی جاسوسی منطقه خاورمیانه و حتی کشورهای پیرامونی مثل اتحاد جماهیر شوروی سابق بوده و آمریکایی‌ها از این طریق تحرکات سایر کشورها را رصد می‌کرده‌اند و لذا با فروپاشی این مرکز صدمه جدی به اقدامات جاسوسی آمریکا در منطقه وارد آمد و به این لحاظ مجموعه کشورهای منطقه و روسیه مدیون جمهوری اسلامی ایران هستند.

جزایری افزود: در اثر حادثه 13 آبان 58 و وارد شدن این ضربه جدی به پیکره‌ دیپلماسی دروغین ایالات متحده آمریکا، همچنین تعدادی از وابستگان و رابطین ایرانی مرتبط با سفارتخانه آمریکا در تهران شناسایی شدند که البته انتظار آن بود که با آن‌ها برخوردهای بسیار جدی صورت می‌گرفت تا بدین وسیله روحیه خودفروشی و نوکر صفتی که متاسفانه در میان عده‌ای هر چند قلیل وجود دارد فرو نشیند.

جزایری گفت: امروز هم ما شاهد برخی رفت و شدها و تحرکات تعدادی از سفارتخانه‌های خارجی در تهران هستیم و مردم انتظار دارند دستگاه‌های ذیربط مراقبت بیشتری نسبت به این تحرکات ضد انقلابی و ضد نظام داشته باشند، بخصوص تعدادی از سفارتخانه‌ها تلاش می‌کنند نقش قبلی سفارت آمریکا در تهران یا بهتر بگوییم جاسوس‌خانه آمریکا را بازی کنند. نهادهای مربوطه باید نگرانی مردم را با برخوردهای مناسب با عوامل وابسته برطرف کنند.

معاون ستاد کل در قسمت دیگری از سخنانش اظهار کرد: روز 13 آبان باید به یک روز جهانی مرگ بر آمریکا مبدل شود و در حال حاضر این پتانسیل در بسیاری از کشورها وجود دارد و چنانچه متولیان امر برنامه‌ریزی لازم را به عمل آورند، به طور قطع این روز به یک روز بین‌المللی استکبار ستیزی و روز " ضد جاسوسی" و روز " ضد دخالت بیگانه" مبدل خواهد شد.

رییس ستاد تبلیغات دفاعی کشور افزود: رسانه‌ها و NGOها نقش مهمی در بین‌المللی کردن این روز دارند و باید 13 آبان امسال را مبداء این حرکت جهانی قرار دهند و بار دیگر فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر رژیم‌های سلطه در اقصی نقاط جهان شنیده شود.

وی از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، وزارت خارجه، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و سایر دستگاه‌های فرهنگی، تبلیغی و سیاسی مرتبط با خارج و بخصوص رسانه‌های مکتوب و خبرگزاری‌ها و سایت‌های اینترنتی خواست پیام 13 آبان 58 که همانا مبارزه با دخالت بیگانه است را به گوش جهانیان برسانند.

 

 

کد خبر 119566
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز