شنبه ۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس فدراسیون فوتبال گفت: ممکن است قطبی پس از جام ملت‌ها هم در تیم ملی بماند.

کفاشیان

 رئیس فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با ایسنا، به سوال‌هایی که این روزها حول و حوش فوتبال ملی ایران مطرح شده پاسخ گفت.

 

  •  پس از جوانان، نوجوانان هم حذف شدند، این در حالیست که فدراسیون شما سرمایه‌گذاری زیادی برای این دو تیم کرده بود.

 همانطور که گفتنید فدراسیون برای نوجوانان و جوانان کم نگذاشته بود و ما امکانات بسیار خوبی را برای این دو تیم فراهم کرده بود. وقتی نمی‌توانیم با وجود این سرمایه‌گذاری در این مسابقات نتیجه بگیریم معلوم می‌شود که یک جای کارمان ایراد دارد. یا در بخش استعدادیابی مشکل داریم یا دانش فنی مربیانمان کم است. باید با جدیت به این مسئله بپردازیم. به همین خاطر قرار شده کمیته جوانان سمیناری را با مسئولان هیات‌های استانی برگزار کند تا مشکلات احتمالی در استعدادیابی بررسی شود. باید ابتدا پیدا کنیم دلیل نتیجه نگرفتن‌مان چیست و سعی کنیم مشکلات‌مان را برطرف کنیم. با این حال چیزی که مشخص است این است که باید دربخش استعدادیابی و به روز کردن دانش مربیان اقدام کنیم.

  • ‌ با نتایجی که این دو تیم گرفتند دلسرد نشده‌اید؟

 قطعا خیلی کار کردیم اما نتایجی که تیم‌های نوجوانان و جوانان گرفتند نشان داد که روشی به کار رفته درست نبوده است و نتیجه نمی‌دهد. بنابراین باید برای آینده قوی‌تر کار کنیم. نباید ناامید شویم. فوتبال در این مملکت وجود دارد و بازیکنان بسیار شایسته‌ای در جای جای ایران حضور دارند که می‌توانند آینده خوبی را برای فوتبال ایران به وجود بیاورند. بنابراین ما به سرمایه‌گذاری‌مان ادامه می‌ دهیم و دلسرد نمی‌شویم.

  • ‌ آقای کفاشیان! بپذیرید این که در فاصله دو ماه تا شروع مسابقات نوجوانان متوجه شوید که چند بازیکن شرایط سنی برای حضور در این بازیها را ندارند قابل قبول نیست.

 بله، ما این‌ها را می‌دانیم و قطعا این یکی از ایرادهای کادر فنی است. بازیکنانی که در تیم نوجوانان حضور داشتند می‌توانستند با شرایط سنی‌شان در جام جهانی شرکت کنند. اما با همین شرایط سنی قادر به حضور در مسابقات قهرمانی آسیا نبودند.

  • معینی گفته اعتقادی به تغییر در کادر فنی نوجوانان ندارد، نظر شما چیست؟

 من هم اعتقادی به تغییر در کادر فنی ندارم. نمی‌توانیم با دو باخت صورت مسئله را پاک کنیم. قطعا کسانی که در تیم ملی حضور دارند با تمام وجود تلاش کردند. باید ریشه‌ای کار کنیم و مشکلات را پیدا کنیم. شاید اگر به نقطه‌ای برسیم که احساس کنیم نیاز به تغییر یا ترمیم وجود دارد این کار را انجام دهیم، اما در این مرحله باید ریشه یابی کنیم.

  • در چند روز گذشته قطبی بیانیه داد و اعلام کرد پس از جام ملت‌ها در تیم ملی کار نخواهد کرد . او همچنین صحبت‌های گلایه آمیزی را مطرح کرد.

 به نظرم صحبت‌های قطبی بسیار خوب بود و نشان داد قطبی فردی ملی است. او نشان داد که به فکر خودش نیست و ما هم باید یاد بگیریم که تا جام ملت‌های آسیا از تیم ملی حمایت کنیم. اگر نیازی به تغییر بود قطعا پس از جام ملت‌ها این کار انجام می‌شود. قطبی بعد از جام ملت‌ها شاید باشد، شاید نباشد اما ما هرگونه تصمیم درباره کادر فنی را به بعد از جام ملت‌ها موکول می‌کنیم.

  • مدیر رسانه‌ای تیم ملی امروز در مصاحبه‌ای از فتح‌الله زاده انتقاد کرد، به نظر شما نیازی بود که فتح‌الله زاده خبر تشکیل کمیته ویژه را رسانه‌ای کند؟

 فکر می‌کنم منظور فتح‌الله زاده چیز دیگری بوده است، اما من به این مسئله ورود نمی‌کنم.

 

  • قطبی در بیانیه‌اش گفت که پس از جام ملت‌ها در تیم ملی باقی نخواهد ماند. اما شما حالا می‌گویید شاید او باشد، شاید هم نباشد. بالاخره تکلیف تیم ملی پس از جام ملت‌ها چیست؟

 من به این مسایل فکر نمی‌کنم. الان نه به فکر تغییر هستم و نه به فکر مذاکره با مربی دیگری. به تنها چیزی که این روزها فکر می‌کنم موفقیت تیم ملی در جام ملت‌های آسیاست. این چیزی است که همه باید به آن فکر کنیم.

  •  پس خبر مذاکره با فرانک رایکارد را تکذیب می‌کنید؟

 من روحم هم از این مذاکره خبری ندارد.

  • کمی هم درباره سفرتان به زوریخ صحبت کنید.

 این سفر برای حضور در جلسه کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی فیفا انجام گرفت. سه عضو جدید که شامل ایران، چین و میانمار بودند به سایر اعضا معرفی شدند. بلاتر هم از فعالیت کشورها برای توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی قدردانی کرد و گفت که فیفا از برنامه کشورها حمایت می‌کند. جالب اینجا بود که او در بخشی از صحبت‌هایش به حضور تیم دختران ایران در مسابقات المپیک نوجوانان اشاره کرد و گفت که تیم دختران ایران با حضور در بازیهای المپیک نوجوانان راه جدید را برای دیگر کشورهای مسلمان باز کرده است. او البته گفت که ایرادهایی وجود داشت اما این ایرادها مهم نبوده است.

  •  گفته می‌شد یکی از دلایل سفر شما به زوریخ درباره گرفتن میزبانی جام جهانی فوتسال 2012 بوده. میزبانی که بیش از این به تایلند داده شده است.

 در این جلسه گروهی 10 نفره گزارشی از وضعیت تایلند برای میزبانی جام جهانی ارائه کردند. تصاویری هم از سالن‌های تایلند به نمایش گذاشته شد . وقتی من این سالن ها را با سالن‌های ایران مقایسه کردم متوجه شدم که شرایط ما خیلی بهتر بوده است، اما متاسفانه به خاطر عدم هماهنگی این میزبانی را به ما ندادند. این یکی از ایرادهایی است که به کمیته فوتسال ایران وارد است. می‌توانستیم به راحتی میزبانی جام جهانی را بگیریم.

  •  پیشنهادی هم از سوی ایران مطرح شد؟

 یکی از پیشنهادهایی که ما دادیم این بود که کمیته فوتبال ساحلی از کمیته فوتسال جدا شود. قرار شد مسئولان فیفا در این باره فکر کنند. همچنین ما پیشنهاد دادیم که کمیته فوتبال ساحلی در کنفدراسیون فوتبال آسیا تشکیل شود که قرار شد این پیشنهاد را به afc ارسال کنیم. در حاشیه اجلاس با بن همام هم ملاقاتی داشتیم. همچنین با روسای فدراسیون‌های اسپانیا، آرژانتین، بلژیک، پرو و آمریکا هم مذاکراتی انجام دادیم.

  • در این مذاکرات برای بازی‌های دوستانه هم صحبتی انجام شد؟

 رئیس فدراسیون فوتبال آمریکا ابراز تمایل کرد که تیم‌های آمریکا و ایران با هم بازی کنند، اما تاریخی مشخص نشد. با دبیرکل فدراسیون فوتبال مکزیک هم صحبت کردیم. قرار شد ما از طریق ایمیل تاریخی را برای انجام بازی با مکزیک پیشنهاد دهیم.

  • آیا درباره بلوکه شدن پول ایران با مسولان فیفا صحبت کردید؟

 این مسئله به فیفا ربط نداشته است. این پول بخشی از کمک فیفا به کشورها بوده که پول ایران و سایر کشورهای آسیایی به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال شده است و این AFC بوده که پول را بلوکه کرده است. به همین خاطر قرار شده ما با مسئولان بانک مرکزی جلساتی را داشته باشیم تا در این باره به راه حلی برسیم.

  • گویا در سفر مشهد هستید. چه کارهایی را در این سفر انجام دادید؟

 با مسئولان هیات فوتبال استان خراسان رضوی جلسه داشتیم. آنها فعالیتهای خود را برای ما تشریح کردند. همچنین از ساختمانی که برای هیات فوتبال این استان در حال ساخت است دیدن کردیم. همچنین با توجه به اینکه این استان شایستگی بسیار برای حضور تیم در لیگ برتر دارند قرار شد که در صورت امکان کمک‌هایی را انجام دهیم. همچنین مسئولان این استان از ما خواستند که با توجه به شرایط موجود در مشهد و ورزشگاه ثامن الائمه بعضی از بازیهای تیم ملی در این شهر برگزار شود.

کد خبر 119492
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز