شنبه ۸ آبان ۱۳۸۹ - ۰۶:۳۷
۰ نفر

وقتی که منچستر یونایتد نخستین پیروزی خارج از خانه خود را این فصل در ورزشگاه استوک‌سیتی جشن می‌گرفت، رونی، ستاره پرحاشیه این روزهای یونایتد به همراه همسرش در دوبی تولد 25سالگی‌اش را جشن می‌گرفت.

خاویر هرناندز - فوتبال

او حدود 10 روز پیش از این پیروزی، بزرگ‌ترین دغدغه باشگاه، الکس فرگوسن (مربی یونایتد) و هواداران آن بود. اما در بازی با استوک، در حالی که رونی 3500 مایل از شیاطین سرخ دور بود، فریاد هواداران به دلیل حرکات زیبا و گلزنی جانشین او که به‌دلیل مصدومیت نمی‌تواند چند بازی برای یونایتد به زمین برود بلند بود؛ خاویر هرناندز. هرناندز هر2 گل تیمش را به ثمر رساند. این 3 امتیاز در شرایطی که یونایتد سنگینی حضور چلسی، آرسنال و منچسترسیتی را در صدر جدول حس می‌کرد، واقعا حیاتی بود.
این پیروزی همچنین در انتهای هفته‌ای نصیب یونایتد شد که رونی طی آن زرق و برق خود را نزد هوادارانش در اولدترافورد و خارج از آن از دست داد. در همین هفته همچنین از زرق و برق فرگوسن هم کم شد؛ او مجبور شد اعتراف کند که نمی‌داند با نبود بازیکنی که به یونایتد، هواداران و هم‌تیمی‌هایش بی‌احترامی کرده است، چه کند.

فرگوسن پس از این بازی از اینکه مدیر برنامه‌های وین رونی مسئول این کشمکش است صحبت کرد و گفت که معامله با این افراد مشکل است. اما مسئله این است که چرا وقتی فرگوسن با پل استرتفورد در سال2004 برای آوردن رونی از اورتون به یونایتد معامله می‌کرد، مشکلی وجود نداشت.

رونی در حالی موضوع بحث‌ها در بریتانیا بود که در دوبی استراحت می‌کرد و انتظار می‌کشید خبرهایی دریافت کند که نشانه‌ای از بازگشت محبوبیتش نزد هواداران باشد. در این مورد خاص اما باید گفت او کاملا شکست خورده است. این درست که با تمدید قرارداد او پلاکاردهایی که در آنها رونی به قتل تهدید شده بود و حتی در کنار خانه‌اش دیده می‌شدند دیگر ناپدید شده‌اند.

اما جای آنها را سکوتی معنادار گرفته است؛ هواداران در بازی با استوک، ستاره‌ای را که این روزها مشغول خوشگذرانی است عملا نادیده گرفتند. هر چند شعاری علیه او داده نشد اما به‌نظر می‌رسید که او و خبرهای پیرامونی‌اش طی 10 روز اخیر هم تأثیری بر هواداران نداشتند. این موضوع کاملا درک‌شدنی است. رونی نباید انتظار داشته باشد پس از آن تب و تابی که میان هواداران ایجاد کرد و قرارداد سنگینی که با باشگاه بست یکباره موقعیت گذشته خود را نزد آنها به‌دست بیاورد. او به هواداران صدمه زده است و آنها نمی‌توانند پیش از آنکه رونی به نشانه پشیمانی از خود عملکرد خارق‌العاده‌ای نشان دهد او را ببخشند. در مقابل اما هواداران استوک به خوبی از این نزاع به نفع تیم خود استفاده کردند. آنها این بخش از صحبت‌های رونی که گفته بود یونایتد برای بردن جام در انگلیس به بازیکنان بزرگ نیاز دارد را روی پلاکاردهایشان برجسته کردند و اینگونه به یونایتد یادآوری می‌کردند که تیمشان آن چیزی که همیشه در سالیان پیش بوده، نیست. آنها حتی تولد رونی را تبریک گفته بودند تا به یونایتد بداخلاقی ستاره‌شان را که در دوبی تفریح می‌کرد یادآوری کنند.

فرگوسن امیدوار است این پیروزی حیاتی آغاز راهی باشد که به بازسازی تیم منتهی شود؛ تیمی که از خبر ترک ستاره‌اش به‌خود لرزیده بود و واقعا رفتن او- بخصوص اگر مقصد منچستر‌سیتی بود- می‌توانست ضربه‌ای جبران‌ناپذیر برای شیاطین سرخ باشد. با این حال این هفته، همچنین می‌تواند سرفصلی از تاریخ حضور یک ستاره دیگر در اولدترافورد باشد؛ خاویر هرناندز. مهاجمی که اجازه نداد نبود رونی، هواداران منچستر را در ورزشگاه استوک خوار کند.

اگر رونی به خریدها و بازیکنان منچستر یونایتد انتقاد می‌کند، مسلما این انتقادها شامل خاویر هرناندز نمی‌شود که پس از بستن قرارداد 26میلیون پوندی با یونایتد در ماه جولای، در 5بازی 4 گل برای این تیم به ثمر رسانده است. شاید کمی برای مقایسه کردن زود باشد اما هرناندز با آن صورت بچگانه‌اش و شیوه‌ای که در زمین حرکت می‌کند، هواداران را یاد اوله‌گونار سولشیار می‌اندازد. هرناندز یا آن‌گونه که در مکزیک لقب گرفته است چیکاریتو (نخود کوچولو) پس از بازی همچون یک قهرمان توسط هواداران تشویق شد. هم‌بازی‌هایش هم از او تقدیر کردند چون او آنها را دست‌کم یک روز از فکر رونی راحت کرد و نشان داد که می‌تواند در برنامه‌های آتی فرگوسن برای یونایتد، نقشی اساسی بازی کند.

او شاید به یک بچه مدرسه‌ای بماند اما با توجه به سنت‌های ورزشی مکزیک، بازیکنی واقعا سخت و تواناست. از میان تمام نشانه‌هایی که از خود بروز داده است، همین که در جلوی دروازه قدرت تمام‌کنندگی بی‌رحمانه‌ای دارد، برایش بس است. او وقتی که پاس سر نمانیا ویدیچ را در یک وضعیت دشوار به گل تبدیل کرد نشان داد که فوتبال را به خوبی می‌شناسد و وقتی که تیم عقب افتاده بود و نزدیک بود یک تساوی دیگر در پرونده این فصل فرگوسن ثبت شود گل دوم را زد، نشان داد می‌تواند تیم را از بحران خارج کند.

منچستر واقعا هفته سختی را پشت سر گذاشته بود، هفته‌ای که هرناندز با گلزنی‌‌هایش اینگونه شیرین به پایان رساند. برای هواداران هم این هفته شیرین به پایان رسید؛ آنها نه تنها نخستین برد خارج از خانه را در این فصل جشن گرفتند که حالا می‌توانند روی یک ستاره جوان که به‌نظر می‌رسد تازه اول راه است حساب باز کنند. هرناندز به خوبی نقش رونی را به‌عهده گرفت و با بازی خوبش حالا این سؤال را مطرح کرده است: وقتی مصدومیت رونی برطرف شود، کجا بازی خواهد کرد؟

کد خبر 119445

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز