همشهری آنلاین: یک زن در یکی از فیلم‌های چارلی چاپلین در سال 1928 ظاهرا با تلفن همراه مشغول مکالمه بوده است. متخصصان اکنون در این باره نظر داده‌اند

روزنامه اتریشی کوریر بر روی پایگاه اینترنتی خود گزارش داد، حدس و گمان‌ها این بود که این تصویر متعلق به یک مسافر زمان باشد، اما کارشناسان پاسخی کاملا ساده پیدا کرده‌اند: زنی که در فیلم صامت "سیرک" ساخته چاپلین ظاهرا در سال 1928 مشغول مکالمه تلفنی با یک تلفن همراه است، صرفا از یک سمعک استفاده می‌کند.

این نتیجه‌ای است که روز جمعه بسیاری از متخصصان این رشته در رسانه‌های آمریکایی اعلام کرده‌اند.

پیش از این، صحنه‌ای از فیلم که بیش از 80 سال پیش به صورت سیاه و سفید و بدون صدا فیلمبرداری شده بود، بسیاری را متحیر کرده بود.

جورج کلارک، فیلمساز ایرلندی مدعی شده بود که در میان عابران پیاده زنی را شناسایی کرده است که نیم قرن پیش از اختراع تلفن‌های همراه، با تلفن همراه مکالمه می‌کند.

این تصویر، زنی کلاهدار را نشان می‌دهد که از پشت گورخر سیرک عبور می‌کند، در همین حال چیزی را روی گوش خود نگه داشته و ظاهرا با آن صحبت می‌کند. به شکل عجیبی تصویر به گونه‌ای بود که گویی آن زن مشغول مکالمه تلفنی است، اما حتی دستگاه‌های رادیویی هم در آن زمان چنین اندازه‌ای نداشتند.

کلارک حدس زده بود که این زن یک مسافر زمان است. دیگر ناظران گمان می‌بردند که این زن به خاطر دندان درد، دستمال یا کیسه یخی را در دست دارد. اما در واقع این شئی سمعک بوده است.

نخستین سمعک‌های الکترونیک چند دهه پیش از این فیلم اختراع شده بود، اما به اندازه بزرگ بود که باید با دست حمل می‌شد.

کد خبر 119409
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز