سه‌شنبه ۵ دی ۱۳۸۵ - ۱۸:۴۶
۰ نفر

گروه ادب و هنر: نامزدهای بهترین فیلم‌های سینمایی و آثار نمایشی ساخته و اکران شده در سال 2006 از سوی انجمن‌های مختلف سینمایی اعلام می‌شود.

در همین راستا انجمن منتقدین سینمایی آمریکا و کانادا «بفکا» نیز کاندیداهای سینمایی خود را اعلام کرده است. در صدر این فهرست فیلم‌های «الماس خونین» و «از دست رفتگان» ساخته مارتین اسکورسیزی به چشم می‌خورد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مراسم بکفا، برگزیدگان این رویداد هنری 12 ژانویه مصادف با 22 دی ماه در «سانتامونیکا» معرفی خواهند شد.

«بفکا» بزرگترین انجمن منتقدان فیلم آمریکا و کانادا بوده و امسال بیش از 200 اثر سینمایی، تلویزیونی و رادیویی را مورد بررسی و قضاوت قرار داده است. این انجمن در سال 1995 تاسیس و راه‌اندازی شده و هر سال جوایزی به برترین آثار سمعی بصری فیلمسازان اعطا می‌کند. مسئولان داوری انجمن بفکا اعلام کرده‌اند:

عناوین فیلم‌هایی چون «دوشیزه سان شاین کوچک»، «یادداشت‌هایی بر یک رسوایی»، «بابل»،‌ «از دست رفتگان»، «نامه‌هایی از ایووجیما»، «کودکان کوچک»، «ملکه» و «یونایتد 93» در این فهرست دیده می‌شود.

لئوناردو دی کاپریو و رایان گاسلینگ از جمله نامزدهای اصلی دریافت جایزه برای بازیگر مرد و نامزدهای اصلی بازیگر زن نیز  پنه‌لوپه کروز، جودی دنچ، هلن میرن و مریل استریپ هستند.

کد خبر 11919

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز