دوشنبه ۳ آبان ۱۳۸۹ - ۲۰:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: شیوع وبا در هائیتی که تا به حال باعث مرگ 250 نفر و ابتلای بیش از سه هزار نفر شده است، در آستانه گسترش به ارودگاه‌های چادری چادری در پورتوپرنس است، که 1.3 میلیون نفر از بازماندگان زلزله امسال در آن زندگی می‌کنند.

cholera

به گزارش آسوشیتدپرس مقامات بهداشتی و امدادگران در تلاشند از اضافه شدن مصیبت همه‌گیری وبا به مصائب زلزله‌زدگان و چند برابر شدن مرگ و میر جلوگیری کنند.

در پایتخت هائیتی تا به حال پنج بیمار مبتلا به وبا گزارش شده است و نگرانی‌ها در مورد گسترش وبا به ساکنان زاغه‌های چادری که وضع بهداشت و دفع فضولات نامناسب و فقر گسترده‌ای دارند، بالا گرفته است.

مقامات امیدوارند بتوانند شیوع این بیماری باکتریایی مرگبار را که از هفته گذشته در مناطق روستایی این کشور آغاز شد، محدود نگهدارند و مانع از گسترش آن به پایتخت شوند.

کلود سورنا، رئیس انجمن پزشکی هائیتی، در این باره گفت: "‌در بدترین وضعیت ممکن است با بیمار شدن صدها هزار نفر به طور همزمان روبه‌رو شویم."

"پزشکان بدون مرز" نیز در بیانیه‌ای می‌گویند برخی از ساکنان پورتوپرنس دچار اسهال آبکی شده‌اندن و در تسهیلات بهداشتی در حال درمان هستند. عفونت وبا در این بیماران هنوز ثابت نشده است، و امدادگران تاکید می‌کنند موارد وبا در پورتوپرنس پس از زلزله ناشایع نبوده است.

امدادگران همچنین شروع به آموزش کارکنان بیشتر برای مقابله با وبا و محلی که باید بیماران علامت‌دار به آنجا فرستاد، کرده‌اند.

در تحولی مثبت گروه امدادی "همکاران سلامت" اعلام کرد مدیریت بیمارستانی در سن مارک، شهری که در مرکز شیوع اولیه وبا قرار دارد، بهبود یافته است، و در روز شنبه 23 اکتبر تنها 300 بیمار تازه بستری شدند، که نسبت به روزهای گذشته کاهش نشان می‌دهد.

کد خبر 119179
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز